سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از پرسیدن درباره نادانسته ها کوتاهی مکن؛ هرچند به دانش نامور شده باشی . [امام سجاد علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

سران فتنه ممنوع الخروج هستند

 سران فتنه از جانب مسئولین و ملت ایران به عنوان محارب شناخته شده اند بنابراین ممنوع الخروج بوده و با اعطای پناهندگی نیز اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی اقدام دولتمردان انگلیس برای اعطای پناهندگی به سران فتنه را خلاف قوانین بین المللی عنوان کرد و گفت: سران فتنه از جانب مسئولین و ملت ایران به عنوان محارب شناخته شده اند بنابراین ممنوع الخروج بوده و با اعطای پناهندگی نیز اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

موسی قربانی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحرکات اخیر انگلستان برای جذب سران فتنه اظهار داشت: در دشمنی و عداوت انگلستان با ملت و نظام جمهوری اسلامی تردیدی وجود ندارد چرا که این کینه توزی ها قدمتی دیرینه دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی اقدام دولت انگلستان برای جذب سران فتنه را خلاف قوانین بین الملل دانست و افزود: عناد ورزی انگلستان با نظام جمهوری اسلامی بی پایان است چرا که انقلاب اسلامی باعث بیداری مردم جهان شده و این امر هر روز بر وحشت و ترس دولتمردان انگلیسی می افزاید بنابراین همواره با نقشه های جدید به دنبال اختلاف افکنی در ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید طبق یک برنامه ریزی مدون پاسخی قاطع به این گونه اقدامات دولتمردان انگلیسی بدهند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سران فتنه از جانب ملت و مسئولین به عنوان محارب شناخته شده اند لذا حتی با اعطای پناهندگی از جانب دولت انگلستان اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

قربانی یادآور شد، سران فتنه به لحاظ قانونی ممنوع الخروج بوده و باید در پیشگاه قانون و ملت ایران پاسخگو بوده و به سزای اعمال خود برسند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/4:: 6:55 عصر     |     () نظر

اختصاصی«جوان آنلاین»
شبه افکنی و شایعات بیگانگان در خصوص هدفمندی یارانه ها

همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ، دشمنان قسم خورده انقلاب ضمن شبه افکنی و ساختن شایعات که بیشتر از طریق سایتهای اینترنتی و ماهواره ای انجام می گیرد ، سعی در ناکارآمد جلوه دادن طرح مذکور می نمایند.

به گزارش«جوان آنلاین»،بر همین اساس تلویزیون صدای آمریکا و شبکه بی بی سی طی برنامه های مختلفی سعی در القاء ناکارآمدی این طرح داشته و شورش و اغتشاش را تنها راهکار در خصوص جلوگیری از اجرای این طرح عنهوان می نمایند.

لازم به ذکر است این شبکه هادر برنامه های مختلف خود اقدام به القای موارد زیر نموده اند:

1- اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها برابر است با ادامه و تشدید نابسامانی اقتصادی
2- وجود فضای سنگین از تردید و سر درگمی در قبال اجرای طرح هدفمند سازی یارنه ها
3- اجرای طرح هدفمند کردن یارنه ها، افق اقتصادی ایران را به مخاطره می اندازد
4- هدفمند سازی یارنه ها سبب گسترش فقر و کاهش تولیدات داخلی می شود

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/4:: 6:53 عصر     |     () نظر

واکنش ‌بنی‌ صدر به‌ کنفرانس ‌منافقین
فارس، ابوالحسن بنی‌صدر در گفت‌وگو با رادیو فرانسه در واکنش به کنفرانس سازمان مجاهدین در پاریس، این کنفرانس را استمداد سازمان مجاهدین خلق از بخشی از چهره‌های شاخص و تندروی جمهوریخواه آمریکا دانست.
  
بنی‌صدر در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به این کنفرانس گفت: سازمان مجاهدین خلق برای تغییر رژیم در ایران به‌سوی آمریکا دست دراز کرده و خیال می‌کند که می‌تواند با کمک خارجی‌ها، جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند.
 
بنی‌صدر که خود قبلا در جلسات سازمان مجاهدین شرکت می‌کرد، با اشاره به اینکه سازمان مجاهدین خلق، پایگاه مردمی در ایران ندارد، اذعان کرد: آمریکایی‌ها به این مساله واقف هستند و موضع جمهوریخواهان تندرو در قبال ایران نه تنها جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی‌کند بلکه موجب ثبات بیشتر این نظام می‌شود.

کنفرانس سازمان مجاهدین روز چهارشنبه، با عنوان «اشرف و سیاست درباره ایران» برگزار شد که در آن مسؤولان تندروی دولت بوش نظیر «تام ریج» وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا، «مایکل موکیزی» وزیر سابق دادگستری آمریکا، «رودلف جولیانی» شهردار سابق نیویورک و «فرانسیس تاونزند» مشاور بوش در امنیت ملی و ضد تروریسم در این مراسم شرکت داشتند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/4:: 6:49 عصر     |     () نظر

آماده باش نیروهای سپاه و ارتش برای مقابله با منافقین

 نیروهای سپاه و ارتش آمادگی لازم و کامل را برای مقابله با منافقین در مرزهای کردنشین دارند و اجازه ورود به هیچ یک از آنها برای ایجاد تنش به داخل ایران را نخواهند داد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای سپاه و ارتش آمادگی لازم و کامل را برای مقابله با منافقین در مرزهای کردنشین دارند و اجازه ورود به هیچ یک از آنها برای ایجاد تنش به داخل ایران را نخواهند داد.

سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این که منطقه کردنشین ایران همواره مورد تهاجم منافقین در طول تاریخ بوده است گفت: مردم کردنشین ایران، منافقین را امروز خوب می شناسند و می دانند در مواقع خطر چگونه باید از خاک و مرزهای ایران دفاع نمایند.

وی افزود:‌ نیروی انتظامی، سپاه و ارتش آمادگی لازم برای مقابله با منافقین را دارند و اجازه ورود به هیچ یک از منافقین به داخل مرزهای ایران برای ایجاد تنش و آشوب را نخواهند داد.

ذاکر خاطر نشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی باید برای حفاظت از مرزها هر چه سریعتر فعالیت فراکسیون حمایت از مرزهای ایران را کلید بزند تا این فراکسیون با اتخاذ تدابیر لازم راهکارهای مناسب برای دفاع از مرزهای ایران را ارائه دهند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/4:: 6:47 عصر     |     () نظر
خوشامدگویی فارسی اردوغان به احمدی‌نژاد مقابل خبرنگاران

 

"رجب‌طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه شب گذشته با حضور در محل اقامت رییس جمهوری در استانبول به زبان فارسی به وی خوشامد گفت.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر ترکیه در آغاز ملاقات با مهمان ارشد اجلاس سران اکو در کشورش، خطاب به دکتر "محمود احمدی‌نژاد" به زبان فارسی گفت "خوش آمدید". این خوشامدگویی ویژه را تصویربرداران پرتعداد شبکه‌های ترکیه‌ای و نیز گروه اعزامی از تهران ثبت و ضبط کردند.

** همانند سایر اجلاس‌های بین‌المللی، روسای شرکت کننده در اجلاس استانبول، بر اساس حروف الفبا سخنرانی کردند. براین اساس احمدی‌نژاد بعد از سخنرانی روسای جمهوری افغانستان و آذربایجان، سخنرانی خود را آغاز کرد.

** گفته می‌شود کاخ چراغان که میزبان این اجلاس مهم منطقه‌ای را برعهده دارد، نام هتلی تاریخی است که قدمت آن به دوره عثمانی می رسد.

** کاخ چراغان در مجاورت تنگه زیبای بسفر جایی که قاره اروپا و آسیا از هم جدا شده‌اند ساخته شده و از همین رو چشم‌انداز زیبایی نیز دارد. حرکت کشتی‌ها در تنگه بسفر به همراه نمایی از پل معلق مستقر بر روی این تنگه که دو بخش اروپایی و آسیایی ترکیه را به هم متصل می‌کند، در چشم‌انداز این هتل دیده می‌شود.

** قبل از آغاز اجلاس، "عبدالله گل" رییس جمهوری ترکیه با استقرار در محلی که نماد مسجد مشهور ایاصوفیه استانبول در پس زمینه تصویر آن بود بطور جداگانه به میهمانان حاضر در اجلاس خوشامد می‌گفت و با آنان عکس یادگاری می‌گرفت.

** اجلاس یازدهم سران اکو حوالی ساعت 10:15 صبح به وقت استانبول (11:45 به وقت تهران) گشایش یافت و در ابتدای این مراسم سرود ملی کشور میزبان نواخته شد.

** به رسم اجلاس‌های دوره‌ای، رییس جمهوری کشورمان به عنوان رییس دوره‌ قبلی اجلاس سران آغازگر مراسم افتتاحیه بود که پس از ارایه گزارشی از عملکرد رو به رشد اکو در دوره ریاست ایران، سکانداری دومین سازمان بزرگ منطقه‌ای جهان را به همتای ترکیه‌ای خود سپرد. این مراسم با روبوسی روسای جمهوری دو کشور و تشویق سران عالی‌رتبه همراه بود.

** مرکز خبری مجاور هتل چراغان، کانون پرجنب و جوش فعالان رسانه‌هاست که اخبار اجلاس را برای کشورهای خود مخابره می‌کنند.

** در این میان رسانه‌های خبری حاضر، علاوه بر پوشش اخبار مربوط به رییس‌جمهوری یا رییس هیات عالی‌رتبه کشورشان، توجه ویژه‌ای به سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران داشتند و تلاش زیادی در انتشار ترجمه سخنان نماینده ملت ایران برای ملت‌های منطقه به کار بردند.

** مقایسه نشست‌های دهم و یازدهم سران نشان می‌دهد که نشست استانبول نتوانسته به لحاظ حجم و سطح حضور میهمانان بر اجلاس دهم اکو در تهران سایه افکند و میزبانی دهم ایران در تاریخ اکو ماندگار شده است.

** در دهمین اجلاس سران اکو در تهران علاوه بر هفت رییس جمهوری، یک نخست‌وزیر، یک معاون نخست‌وزیر و یک رییس مجلس سنا از کشورهای عضو، مقامات بلندپایه‌ای چون امیرقطر، رییس جمهوری عراق، معاون رییس‌جمهوری سوریه و ... نیز شرکت کرده بودند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/2:: 5:19 عصر     |     () نظر
کلینتون: آمریکا در کنار مخالفان در ایران ایستاده است

خبرگزاری فارس: وزیر امورخارجه آمریکا ضمن انتشار بیانیه‌ای بر حمایت واشنگتن از اغتشاشگران در ایران تأکید کرد.


به گزارش فارس، از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته در ایران تا کنون مقامات آمریکایی و همچنین رسانه‌های این کشور بشدت بر حمایت از اغتشاشگران در ایران و دامن زدن به ناآرامی‌ها در این کشور تأکید داشته و به این مسئله نیز صراحتا اذعان داشته‌اند.

در همین راستا نیز "هیلاری کلینتون " وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته ضمن انتشار بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی "وزارت امورخارجه آمریکا " منتشر شد، اعلام کرد: تمام آن دسته از ایرانیانی که می‌خواهند عقاید خود را آزادنه بیان کنند و برای حقوق بشر و آزادی‌های اصلی خود می‌جنگند، بدانند که تنها نیستند. آمریکا و جامعه بین‌المللی در کنار شما ایستاده است.

کلینتون در ادامه این بیانیه که بدنبال انتشار قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر شد، گفت: آمریکا از قطعنامه مجمع عمومی سامان ملل که از دولت ایران خواسته است تا به تعهدات خود در خصوص حقوق بشر در این کشور به طور کامل پایبند باشد، استقبال می‌کند. این قطعنامه همچنین بر ضرورت اجازه ایران به انجام تحقیقاتی مستقل و معتبر در خصوص اتهامات مربوط به نقایض حقوق بشر در این کشور تأکید می‌کند.

این‌ها همه در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه چندی پیش با استناد به گزارش نهایی کارگروه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، از توصیه‌های سازمان ملل به مقامات آمریکا در رابطه با رعایت حقوق‌بشر و رفع مشکلات داخلی این کشور خبر داده بود و خود واشنگتن نیز در گزارشی به سازمان ملل اعتراف کرد که سوابق آمریکا از لحاظ حقوق بشر پایین‌تر از حد ایده‌آل بین‌المللی است.

هیلاری کلینتون در ادامه بیانیه خود ضمن تلاش برای مداخله در امور داخلی ایران مدعی شد: جامعه بین‌المللی درباره سوء استفاده‌های مربوط به حقوق بشر در ایران و وضعیت اسفناک شهروندان ایرانی که با شکنجه به دست دولت این کشور مواجه هستند، بشدت نگران است. قطعنامه روز گذشته سازمان ملل شدت این وضعیت را به ویژه آزار، شکنجه و سرکوب مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر و طیف وسیعی از نمایندگان جامعه مدنی با تکیه به خشونت مورد تأیید قرار داد.

این قطعنامه منعکس کننده نگرانی ما در رابطه با شمار رو به افزایش زندانیان سیاسی در ایران است که برای کسب حداقل حقوق خود به اعتصاب غذایی روی می‌آورند که زندگی آنها را تهدید می‌کند. این حقوق در قانون اساسی خود ایران نیز عنوان شده است و پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی را می‌طلبد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/2:: 5:18 عصر     |     () نظر
برخی مدارس اهل سنت، تفکر وهابی‎گری به طلبه‌ها آموزش می‌دهند

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: برخی از مدارس و مدرسان اهل سنت با تفکر وهابیگری و آموزشهای انحرافی، طلبه ها را شستشوی مغزی می دهند.

آیت الله "عباسعلی سلیمانی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این قبیل مدارس طلبه هایی را که بیشتر آنان از نوجوان و جوان هستند و هنوز به قدرت تحلیل نرسیده و شعاع فکر و افق اندیشه‌شان بسیار محدود است، با آموزشهای وهابی منحرف می کنند.

وی گفت: بیشتر افراد فریب خورده طلبه های جوان و نوجوان حوزه ها هستند که اگر یک مقدار افق فکرشان باز شود قطعا به چنین جنایات و اعمال وحشیانه دست نخواهند زد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: حوزه های علمیه اهل سنت دو نوع هستند "حوزه هایی با افکار تقریبی و حوزه هایی با افکار تخریبی."

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: طلبه هایی که در حوزه هایی با افکار تقریبی تحصیل می کنند هرگز آلوده تفکر وهابیگری نمی شوند.

وی اظهار داشت: حوزه هایی که با افکار تخریبی فعالیت می کنند تفکر وهابی در آنها رشد می کند و به تخریب مذاهب دیگر می پردازند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: افراد آلوده به اینگونه افکار مثلا می گویند فلان مذهب مورد قبول پیامبر نیست، حال آن که اگر اینها عقل و فهم داشته باشند باید بدانند که جامعه اسلامی یک جامعه واحد است.

وی افزود: وقتی خدا، پیامبر(ص) و کعبه ما یکی و بسیاری از وظایف و اعمال دینی ما واحد است دلیلی بر اختلاف و تفرقه وجود ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان با اشاره به ساماندهی مدارس و حوزه های علمیه اهل سنت افزود: اخیرا در کشور موضوع ساماندهی مدارس مطرح شده که هنوز بعضی از این مدارس از آن تمکین نکرده اند.

وی گفت: چون ساماندهی مدارس یک برنامه پنج ساله است پیش بینی شده که مدیران مدارس عاقلانه تر با این طرح همکاری و آن را اجرا کنند.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: با اجرای این طرح شرایط اجتماعی این مدارس مطلوب و از لحاظ تفکر و اندیشه نیز بهتر خواهند شد.

وی گفت: شرایط ساماندهی مدارس بدینگونه است که باید طلبه ها فراخوانی و جذب شوند و مدرک تحصیلی آنان نیز در حد قابل قبول باشد و از لحاظ فکری نیز افراطی نباشند، آنچنان که تفکر افراطی در بین طلاب شیعه نیز خطرآفرین است، اسلام دین وسط است نه افراط و نه تفریط بلکه امر بین الامرین.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/2:: 5:18 عصر     |     () نظر
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:
حماسه 9 دی را بصیرت دینی رقم زد

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حرکت 9 دی خودجوش‌ترین و مردمی‌ترین حرکت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بود، گفت: بصیرت دینی مردم، عامل اصلی ایجاد حماسه مردمی نهم دیماه در سال گذشته بود.


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان با اشاره به معنای بصیرت، اظهار داشت: بصیرت نوعی آگاهی عالمانه، همه جانبه و عمیق نسبت به مسایل و تصمیم گیری و عمل در راستای مصالح و منافع اسلام، ملت و کشور است.

وی افزود: بصیرت اساساً برخاسته از یک نوع نگاه دقیق خیرخواهانه و از روی اخلاص نسبت به مسایل جاری یک کشور است و کسی که دارای بصیرت است، از خودسری‌ها و تعصب‌ها به دور است و از لایه‌های ظاهری مسایل عبور کرده و برای رسیدن به لایه‌های باطن تلاش می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ابعاد مختلف بصیرت اظهار داشت: بصیرت یک مظهر دشمن‌شناسی دارد، یعنی اطلاع دقیق از برنامه‌ها و ترفندهای دشمن و یک مظهر شناخت جبهه خودی و شخص با بصیرت از یک سو در حوزه شناخت و ساماندهی جبهه خودی و از سوی دیگر در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های جبهه غیر خودی تلاش می‌کند.

لطفیان افزود: بصیرت یک شاخص و راهنما برای انسان‌ها در مسیر زندگی است که هم در تشخیص معیارهای حق و باطل کمک می‌کند و هم مسیر را به صورت شفاف نشان می‌دهد. وی راه رسیدن به بصیرت را یک معرفت عمیق دانست و گفت: جامعه‌ای که بصیرت داشته باشد، پشت سر شاخص‌های توصیف شده در نظام ولایی حرکت می‌کند و به هنگام بروز فتنه‌ها، پشت سر رهبری قرار می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: در دنیای امروز، به خاطر نزدیکی جریان حق و باطل با یکدیگر و نفاق و دورویی در جبهه مخالف، حرکت در این مسیر پویایی با دشواری فراوان روبه‌رو است و اگر بصیرت نباشد لغزش و سقوط حتمی است و انتخاب صحیح در این وانفسا، نیاز به بینش دارد و بینش صحیح همان بصیرت است.

لطفیان با اشاره به مصادیق بصیرت گفت: شناخت روشن و قطعی از دین، تکلیف‌مداری، معرفت نسبت به پیشوا، شناخت دوست و دشمن و حق و باطل از جمله مصادیق بصیرت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام افزود: تعابیر زیادی راجع به بصیرت در صدر اسلام به ویژه در دورانی که عالم اسلام گرفتار فتنه‌ها شده بود، سراغ داریم به ویژه در دوران حکومت حضرت علی (ع) که هم جریان نفاق و اردوگاه باطل تلاش می‌کرد در قالب حق نمایان شود و هم دینداران بی‌بصیرت، جبهه حق را خوب پشتیبانی نکردند، لذا برترین تعابیر را از بیان ایشان مشاهده می‌کنیم که فرمودند علم دین جز توسط انسان‌هایی که صاحب بصیرت و شکیبایی هستند، امکان‌پذیر نیست.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: بصیرت همیشه باید مقدم بر مبارزه باشد در حالیکه برخی انسان‌ها مبارزه را مقدم بر بصیرت می‌کنند که این اشتباه است، بنابراین در اسلام، مبارزه باید از روی بصیرت باشد و مبارزه منهای بصیرت در پیشبرد اهداف اسلامی تأثیری ندارد.

لطفیان بصیرت را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد برجسته در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: شفاف‌ترین چهره‌ای که در طول تاریخ از این بزرگان بر جای مانده است، بصیرت فوق‌العاده آنها است و مبارزان نستوه تاریخ همیشه دارای بینش و بصیرت عمیق بوده‌اند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/2:: 5:17 عصر     |     () نظر

دیدار یک‌ساعته احمدی‌نژاد و اردوغان

 

رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه سفر به ترکیه شب گذشته با نخست وزیر این کشور دیدار کرد و دو طرف در این ملاقات مهم‌ترین مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان که روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس اکو عازم "استانبول " پایتخت ترکیه شد، شب گذشته با "رجب طیب اردوغان " نخست‌وزیر ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ترکیه مهم‌ترین مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

احمدی‌نژاد و "رجب طیب اردوغان " در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید بر ضرورت ارتقای سطح مناسبات و هماهنگی‌های دو کشور در تمام زمینه‌ها تأکید کرده و آن را به نفع منافع دو ملت و صلح و ثبات منطقه و جهان دانستند.

به گزارش فارس، ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، گسترش تجارت درون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و حذف موانع تجاری، تلاش در جهت ادغام تجارت کشورهای منطقه با تجارت جهانی و ارتقا همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی و علمی، توسعه زیربناهای حمل و نقل و ارتباطات، توسعه همگرایی بخش دولتی و خصوصی با تاکید بر آزادسازی اقتصادی و تدوین برنامه مشترک جهت توسعه منابع انسانی و بهره‌برداری از منابع طبیعی از جمله اهداف مهم سازمان همکاری‌های منطقه‌ای اکو است.
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/2:: 5:16 عصر     |     () نظر

عکس/ بلبلان خمینی

جنبش سرخ حسینی به نقل از مشرق ، بدون شک ماندگارترین خاطرات و جاودانه ترین یادگارهای سالیان جهاد و مقاومت ، متعلق به آنانی است که در همان سال ها در میان رزمندگان به بلبل خمینی شهرت داشتند. این لقب در ایام دفاع مقدس تنها به یک نفر اطلاق می شد و آن عزیز هم کسی نبود جز حاج صادق آهنگران اما کمتر کسی است که با نام و نوای این مداح اهل بیت و شهدا آشنا باشد و غلامعلی کویتی پور را به خاطر نیاورد. گرچه حاج غلام کویتی پور همواره در برابر آهنگران ادب کرده و خود را از شیفتگان او می داند اما این دو در سال های جنگ تحمیلی ، شاخص ترین مداحان حماسه سرا بودند که همواره اشعار و نوحه هایشان ورد زبان رزمندگان اسلام بود.

عکس زیر یکی از معدود تصاویر مشترک حاج صادق آهنگران و حاج غلامعلی کویتی پور است که در اواخر جنگ تحمیلی برداشته شده است.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/2:: 5:15 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10      >