سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر دوستش خُرده گیری کند [و بخواهد مو را از ماست بکشد]، دوستی اش گسسته می شود . [امام علی علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

 

بلوف روانی علیه ایران

 

اقدام کنگره امریکا در تصویب لایحه‌ای مبنی بر به کارگیری «همه ابزارهای ضروری» توسط رژیم صهیونیستی از جمله استفاده از نیروی نظامی برای مقابله با آنچه که «تهدیدات اتمی ایران» خوانده می‌شود، آن هم همزمان با به کارگیری سناریوی «تحریم» توسط امریکا و دولت‌های اروپایی در قالب تصویب قطعنامه، حکایت از آن دارد که دولت‌های غربی و در رأس آنها امریکا و دولت خبیث انگلیس پس از شکست‌های پی‌درپی سال گذشته تاکنون در مواجهه با ایران آنچنان دچار استیصال شده‌اند که قدرت تصمیم‌گیری صحیح از آنها سلب شده است.

بسیاری این سؤال  را مطرح می‌کنند که آیا حمله نظامی به ایران یک تصمیم قطعی است که غرب را به مرحله‌ای رسانده که ناچار به اجرای آخرین برگ خود در این بازی است یا این نیز همچون دیگر اقدامات مقامات کاخ سفید یک بلوف بزرگ سیاسی است تا شاید از رهگذر آن، آبروی ریخته شده دولتمردان غربی پس از شکست در مقابل ایران تا حدودی جبران گردد. چه اتفاقی افتاده که غرب را تا این حد عصبانی کرده است و نسنجیده سخنانی را بر زبان می‌راند که به درستی می‌داند بازتاب و واکنش آن وضعیت وخیمی را برای آنها رقم خواهد زد.

1 ـ سال گذشته امریکا و دولت‌های اروپایی و همه سلطه‌گرانی که امید به تغییر شرایط در ایران بسته بودند با برگزاری یک انتخابات باشکوه و مدیریت حوادث پس از آن، دانستند به راحتی نمی‌توانند با نظام سیاسی مستقر در ایران مقابله کنند و برای رسیدن به مقصود خویش از هر ابزاری اعم از کمک‌های اطلاعاتی، رسانه‌ای و مالی به جریان فتنه بهره گرفتند، اما دستاورد این کمک‌ها و فعالیت‌های آشکار در امور داخلی ایران، پاسخ منفی مردم به رفتار آنها و نمایش قدرت ملی در نهم دی و 22 بهمن  و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی بود. نه بیانیه‌های تند سفارشی موسوی و کروبی توانست قطار امریکایی‌ها را در ریل اصلاح‌طلبان برای مقابله با انقلاب اسلامی قرار دهد و نه اظهارات آشکار مقامات غرب در حمایت از سران فتنه توانست مردم را از حاکمیت و ارزش‌های آن دور نماید.

2 ـ غرب که همه اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری خود در برخورد با ایران را به پس از انتخابات احاله کرده بود، پس از شکست در انتخابات، سناریوی نخ‌نمای تحریم را که از ابتدای انقلاب اسلامی همواره دستاویزی برای عقب‌نشینی جمهوری اسلامی بوده است، به مرحله اجرا گذاشت. تصویب قطعنامه‌های پی‌درپی و افزودن لیستی از شرکت‌ها و شخصیت‌های مختلف نظام در لیست تحریم با این ذهنیت که کارآمدترین ابزار برای انفعال و شکست ایران خواهد بود، در دستور کار قرار گرفت. بسنده نکردن به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تصویب قطعنامه‌های مکمل توسط کنگره امریکا و اتحادیه اروپا، قطعاً آخرین میخ بر تابوت سناریوی نخ‌نمای تحریم خواهد بود، چرا که آنها به درستی می‌دانند ایران اسلامی این مسیر را بارها پیموده است و هر چند با مشکلاتی مواجه خواهد شد اما قطعاً این اقدامات نمی‌تواند مانع پیشرفت یا عقب‌نشینی ایران از خواسته‌های بحق خود گردد.

3 ـ آخرین اقدام دستگاه‌ تبلیغاتی غرب علیه ایران اسلامی، کوبیدن بر ناقوس جنگ آن هم توسط رژیمی است که طی دو سال، دو جنگ را در منطقه باخته است. کدام عقل سلیم می‌تواند بپذیرد رژیمی که در مقابله با حزب‌الله لبنان و حماس آن هم در مقیاس سرزمینی بسیار کوچک دو شکست سنگین را متحمل شده است، توان برخورد نظامی با ایران را خواهد داشت؟ طبیعی است نه افکار عمومی داخل و نه ملت‌های منطقه و جهان نمی‌پذیرند رژیمی که تاکنون با این سطح از ضعف ظاهر شده است یارای روبه‌رو شدن با ایرانی که بر پایه قدرت ایمان هر کار نشدنی را شدنی کرده است،‌ قدرت مقابله داشته باشد. بنابراین هم اقدام کنگره را باید یک بلوف بزرگ روانی و تبلیغاتی به حساب آورد و هم لاف زدن‌های بیهوده رژیم صهیونیستی که هر روز شاهد اضمحلال و فروپاشی آن در منطقه هستیم.

با این وجود چرا رژیم صهیونیستی و مقامات امریکایی بر طبل جنگ با ایران می‌کوبند، قطعا دلایل زیادی وجود دارد ولی مهم‌ترین این دلایل را در موارد زیر می‌توان خلاصه کرد:

1 - سرپوش گذاشتن به شکست اطلاعاتی امریکایی‌ها طی ماه‌های گذشته یکی از آن دلایل است که به کارگیری ادبیات جنگ‌طلبانه غرب علیه ایران را توجیه می‌کند. دستگیری و مجازات ریگی، افتضاح اطلاعاتی امریکا در قضیه شهرام امیری، انتشار بیش از یکصد هزار سند در اینترنت از اقدامات تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری سربازان امریکایی و انگلیسی در افغانستان و صدها اقدام امنیتی و اطلاعاتی که با شکست مواجه شده است، مقامات غرب به ویژه امریکایی‌ و رژیم صهیونیستی را بر آن داشته است که با طرح اقدام نظامی علیه ایران نگاه افکار عمومی جهان را نسبت به افتضاحی که به بار آورده‌اند، منحرف نمایند.

2 ـ امید به سران فتنه در داخل مبنی بر اینکه هنوز آنها مورد حمایت غرب قرار دارند و اگر لازم باشد حتی با اقدام نظامی، فتنه‌گران را در رسیدن به آرزوهای واهی کمک خواهند نمود، هدف دیگری از طرح این موضوع است.

اظهارات همسوی سران فتنه و اتاق فکر آنها در لندن با مقامات کاخ سفید و رژیم صهیونیستی و خوشحالی زاید‌الوصف آنها از اظهارات و اقدامات کاخ سفید در  فشار به ایران، گویای این واقعیت است که جریان ضد انقلاب و دشمنان قسم‌خورده در خارج با برخی جریان‌های منحرف داخلی پیوند خورده‌اند و لاف‌زدن‌های حمله به ایران را باید در همین راستا ارزیابی کرد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/8:: 1:40 صبح     |     () نظر

آیت الله مکارم:اطاعت از حکم حکومتی بر مراجع هم واجب است

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در جواب 3 استفتاء تأکید کردند: معتقدیم که ولی فقیه نماینده امام عصر علیه السلام در زمان غیبت است. به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به 3 استفتاء درباره مفهوم و جایگاه ولایت فقیه، فتوای خود را بیان کردند.

سوال: بیان می‌شود که ولی فقیه دارای شأن اداره جامعه اسلامی از میان شئون ائمه (ع) می‌باشد، سوال من این است که آیا این مطلب نوعی ورود به حریم ائمه (ع) نمی‌باشد؟
جواب: ما معتقدیم اداره شئون جامعه اسلامی باید از سوی خداوند که خالق همه انسانها است اجازه داده شود. (هر چند پذیرش مردم وسیله پیشرفت این هدف است) و نیز معتقدیم که ولی فقیه نماینده امام عصر علیه السلام در زمان غیبت است.

سوال: آیا تبعیت از حکم حکومتی ولی فقیه بر مراجع تقلید هم واجب است؟
جواب: آری، واجب است.

سوال: در صورتی که در زمینه سیاسی یا اجتماعی حکمی از جانب رهبری جهت عامه شیعیان صادر شود آیا برای مقلدین دیگر مراجع تکلیف می‌آورد؟ در زمینه‌های دیگر چطور و چرا؟
جواب: در مسائل حکومتی حکم ولی فقیه مطاع است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/8:: 1:40 صبح     |     () نظر

شرایط سخت اقتصادی یکی از مشاوران ارشد کروبی به روایت سایت روزنامه جوان
تخلفات اقتصادی مشاورارشد کروبی

در همین خصوص شنیده شده است که وی با هماهنگی با یکی از شرکت های خودرو سازی معروف در کرمان اقدام به پرداخت بدهی های خود از طریق حواله خودرو مونتاژ شده در این شرکت می نماید. عضو ارشد ستاد انتخاباتی  کروبی که در سالهای گذشته به دلیل تخلفات اقتصادی مدتی را در زندان گذرانده بود شرایط سخت اقتصادی را تجربه می کند.

فرد مزبور که دارای شرکت های خصوصی چندی می باشد به علت بدهی های بالا آمده خود در ایام انتخابات به علت خرید کاغذ و برخی اقلام دیگر مورد بازخواست طلبکاران خود قرار گرفته است. در همین خصوص شنیده شده است که وی با هماهنگی با یکی از شرکت های خودرو سازی معروف  در کرمان اقدام به پرداخت بدهی های خود از طریق حواله خودرو مونتاژ شده در این شرکت می نماید.

فرد مزبور حواله های این خودرو با قیمتی غیر واقعی وگرانتر از بهای این خودرو ها در بازار به طلبکاران خود می دهد. وی در پاسخ به اعتراض طلبکاران خود گفته است اگر پول خود را می خواهید تنها راهش همین گرفتن حواله هاست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/8:: 1:39 صبح     |     () نظر

انتشار فیلم توهین سازگارا به امام (ره)

محسن سازگارا که در یکسال و نیم اخیر به عنوان سخنگوی فتنه در خارج از کشور مشغول فعالیت است در صدای امریکا به ساحت مقدس و نورانی حضرت امام خمینی(ره) توهین کرد.

"خبرنامه دانشجویان ایران " از انتشار فیلمی در سایت‌های ضدانقلاب و سبز اموی خبر داد که در آن سازگارا به صورت آشکارا امام خمینی(ره) را مورد اهانت قرار می‌دهد. سازگارا در سال 88 و سال جاری وظیفه سخنگویی فتنه گران در خارج از کشور را برعهده داشت.

وی با اعلام اینکه نظر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و محمد خاتمی درباره مسائل گوناگون چیست خوراک لازم را به حامیان سبز اموی می دهد. برخی سایت‌هایی که فیلم مذکور را منتشرکرده اند می‌گویند این فیلم مربوط به چند ماه پیش است ولی به دلایلی تا الان صلاح نبوده که آن را منتشر کنند.

پیش از این و در جریان اغتشاشات فتنه‌گران در سال گذشته و هنگامی که مردم به اقدام فتنه‌گران در اهانت به عکس امام(ره) به شدت اعتراض می‌کردند، برخی عوامل منتسب به فتنه عنوان می‌کردند که اهانت به عکس امام توسط عوامل حکومت ایران و در جهت تخریب فتنه سبز صورت گرفته است؛ از این روی اهانت بی‌شرمانه اخیر سازگارا (از حامیان جدی موسوی و فتنهه سبز) به امام خمینی(ره) به طور کامل پرده از چهره کریه این جریان به رهبری میرحسین موسوی و مهدی کروبی برداشت.

بخشی از سابقه سازگارا در دولت اصلاحات

از مهمترین فعالیت‌های فکری سازگارا باید به حضورش در حلقه کیان و نشستن پای درس عبدالکریم سروش اشاره کرد. او به همراه کسانی مانند اکبر گنجی، آرش نراقی، و علی افشاری در حلقه کیان جمع شده و با ایجاد فضایی گرد عبدالکریم سروش به آموختن دیدگاه ها و ترویج تفکرات او پرداختند. این حلقه پایگاه توسعه فعالیت های مطبوعاتی بعدی اصلاح طلبان شد و مخصوصاً سازگارا با راه انداختن شرکت جامعه روز به پشتیبانی گسترده از این جریان پرداخت. یک نکته جالب توجه آنکه در روزنامه جامعه، از اولین روزنامه های این جریان، علاوه بر انتشار نظرات سروش، به بهانه چندصدایی بودن روزنامه، به انتشار نظرات حسین باقرزاده نیز رعبت نشان داده شد که از اعضای مرکزیت سازمان منافقین بود. به این نکته هم کمتر کسی توجه کرد که نظرات سروش و باقرزاده تا چه اندازه شبیه و نزدیک به هم بود. همچنین از دیگر نزدیکان این حلقه باید به عمادالدین باقی هم اشاره کرد که از قضا نظرات مشابهی با باقرزاده داشت؛ به ویژه در خصوص موضوع قصاص.

یکی از برنامه هایی که مجریان پروژه دین زدایی و سکولاریزم - به عنوان اقدام بنیادی برای تغییر نظام- دنبال کردند، ترویج شبهات و اندیشه های لیبرالیسم دینی بود. این پروژه را عبدالکریم سروش از اواسط دهه 60 شمسی به طور جدی آغاز کرد و کسانی همچون اکبر گنجی و محسن سازگارا امکانات لازم را برای او مهیا می کردند. مقالات اولیه سروش درباره قبض و بسط تئوریک شریعت در ماهنامه کیهان فرهنگی چاپ شد و حساسیت هایی را برانگیخت.

در آن سال ها کیهان فرهنگی در اختیار اکبر گنجی و کسانی همچون آرش نراقی، رخ صفت، رضا تهرانی، و هادی خانیکی بود. چاپ این مقالات باعث شد تا گروه گنجی از کیهان فرهنگی رانده شوند. اما آنها به پشتیبانی برخی افراد و از جمله سازگارا ماهنامه کیان را راه انداختند که توسط سروش و مجتهد شبستری تغذیه فکری می شد. این ماهنامه همان افکار لیبرالیستی و سکولاریستی را تبلیغ می کرد که بعداً مبنای نقد اسلام و نفی ولایت فقیه شد.

همچنین جریان روشنفکری دینی هم در این زمان و با همین برنامه ها شکل گرفت و به تدریج حلقه کیان مرکزیت معنوی آن شد. شاید از این جهت است که سازگارا هم یک روشنفکر دینی برشمرده شده است در حالی که او بیشتر یک فعال سیاسی با مرام لیبرالیستی است.

چند ماه از انتخاب محمد خاتمی به ریاست جمهوری نگذشته بود که قرار شد ماهنامه کیان به صورت روزنامه در آید. این اقدام در واقع ادامه پروژه حلقه کیان بود برای تبلیغ گسترده ایده های دین زدا و شبهه برانگیز. به راحتی می توان دریافت که آن طرح ده ماده ای که می توانست به بقای سازمان های التقاطی و وابسته ای همچون مجاهدین خلق در داخل کشور کمک کند و لیبرالیسم مورد نظر سازگارا را برآورده سازد، اکنون در قالب حلقه کیان و به شکلی بسیار خطرناک تر دنبال و اجرا می شد. اگر در مقطع سال 60 حامیان کشمیری به هر ریسمانی می آویختند تا از عرصه سیاست کشور حذف نشوند، اکنون ته مانده های آن جریان فضایی پیدا کرده بودند که انتقام خود را بگیرند.

به هر دلیلی کیان روزنامه نشد و مدتی بعد حتی از انتشار بازماند. اما "در زمستان 76 در محافل مطبوعاتی پیچید که نخستین روزنامه جامعه مدنی ایران با عنوان جامعه به زودی منتشر می شود و گفته شد این روزنامه را همان کسانی منتشر خواهند کرد که کیان را انتشار می‌دادند، کسانی که بعدها در مطبوعات به حلقه کیان مشهور شدند ". این حلقه ادامه التقاط بود.

بررسی محتوای کیان و سوابق گردانندگان آن و روابط اعضای تحریریه و سرمایه گذاران آن و سرانجامِ آنان می تواند ابعاد گوناگون این جریان خزنده را روشن تر نماید؛ جریانی که از دل آن کسانی همچون اکبر گنجی و آرش نراقی سربرآوردند که بعدها بر مبنای همین روشنفکری دینی (یا به اصطلاح یکی از مخالفان آنها که البته دین دار هم نیست، روشنفکری دِیمی) همجنس گرایی را طبیعی و منطبق بر دین دانستند! بی تردید سازگارا هم در چهارچوب لیبرالیسمی که بدان باور دارد و از آن ارتزاق می کند همین مواضع را ابراز نموده است. وی نیز معتقد به برابری حقوق زن و مرد و رعایت کامل حقوق اقلیت‌های جنسی (که منظور از آن منحرفین جنسی است) می باشد. 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/8:: 1:39 صبح     |     () نظر

اولین جملات حضرت مهدی(عج) پس از ظهور

آیت‌الله جوادی آملی

جهان بشریت وقتی به ثمر می‌رسد و میوه شاداب می‌دهد که انسان کاملی به عنوان «مهدی موجود موعود» عجلّ الله تعالی فرجه الشَّریف ظهور کند، که وارث همه انبیاء و اولیای الهی است. برای چنین ظهوری و ظهور چنین ذخیره ای چندین شرط لازم است که قسمت مهم آنها شرائط تحصیلی است،‌ نه حصولی. یعنی امت اسلامی باید آن شرائط فرهنگی را تحصیل کنند. نباید منتظر بود که آن شرائط خود به خود حاصل بشود تا وجود مبارک ولی عصر أرواحنا فداه ظهور کند؛ معنای «انتظار» تحصیل شرائط حضور و ظهور اوست. امتی منتظر مهدی موجود موعود سلام الله علیه است که شرایط ظهورش را فراهم بکند، و گرنه منتظر نخواهد بود!

اوّلین شرط، رشد فرهنگی امت اسلامی است؛ زیرا امام که معارف الهی را عرضه می‌کند، وقتی جامعه از رشد فرهنگی والائی برخوردار باشد، بهتر می‌فهمد، و بهتر دفاع می‌کند. نه خود گرفتار جهل و تجاهل خواهد شد، نه اجازه می‌دهد دیگران از جهل و تجاهل عوام یا عوام زده سوء استفاده کنند؛ این اوّلین وظیفه است. و دوّمین وظیفه شهامت و شجاعت است در اجرای مَنویات پیامبر گرامی اسلام علیه و علی آله آلاف التحیّه و الثناء، که در حقیقت احکام و حِکَم الهی است. این دو اصل را به عنوان بهترین شرایط انتظار و تحصیل چنین شرایط، اسلام برای ما مقرر کرده است.

از وجود مبارک امام باقر (ع) رسیده است: وقتی ولی عصر أرواحنا فداه ظهور می‌کند که ذات أقدس إله لطفی نسبت به امت انسانی و اسلامی داشته باشد، و دست مرحمت إله بر بالای سر امت اسلامی کشیده بشود، که عقل اینها و اندیشه اینها کامل باشد؛ اینها اندیشوران فرزانه خواهند بود، و خردمندان مُتبحّر و حکیم. آنچه که در جامعه اسلامی می‌گذرد و حکومت می‌کند، «فرهنگ دینی» است. با این رشد مردم شرایط علمی ظهور حضرت را فراهم کرده‌اند. طبق این روایتی که از امام باقر (ع) رسیده است؛ تا مردم عاقل نشوند، معارف دین را درست نشناسند، و معنای امامت را درست ارزیابی نکنند، توفیق انتظار ولی عصر أرواحنا فداه نصیب آنها نخواهد شد.

دوّمین شرط که مربوط به مدیریت و مدبریّت و شهامت و شجاعت در اجرای احکام الهی است، بیانی است که باز از وجود مبارک امام باقر سلام الله علیه رسیده است که یاران راستین ولی عصر و اصحاب آن حضرت،‌ اَجری مِنْ لِیثْ وَ اَمضَی مِنْ سِنانْ (1). یعنی از شیر شجاع تر، و از نیزه تیز ترند. نمونه اینگونه از شهامت‌ها را در دفاع مقدّس 8 ساله، مردم ایران اسلامی نشان داده‌اند. زن و مرد، بزرگسال و میانسال و نوسال نشان دادند که برای حفظ دین می‌توان از شیر با شجاعت‌تر بود، و از نیزه تیز تر بود، و هر گونه خطری را با جان خرید! پس اگر از نظر رشد فرهنگی به آن نِصاب راه یافتند، و از نظر شهامت و شجاعت به این نِصاب بار یافتند؛ آنگاه شرایط ظهور را تحصیل کرده‌اند.

طنین دعوت مردم به مبدأ و معاد

وقتی وجود مبارک ولی عصر أرواحنا فداه جلوه می‌کند، ندائی که طنین انداخت و ندائی که از آن حضرت به گوش عالمیان می‌رسد، این است: اُذَکِّرُکُمُ اللهْ أیُّهَا النّاسْ وَ مُقامَکُمْ بِینَ یَدَی رَبَّکُمْ (2). اوّلین حرف این است: مردم! من شما را به مبدأ و معاد که هُوَ الأوَّلُ وَ الآخِر(3) است، متذکّر می‌کنم. شما به یاد بیاورید خدا را که مبدأ آفرینش شماست، و به یاد بیاورید لحظه‌ای که در حضور خدا حاضر می‌شوید برای پاسخ دادن به سئوالات الهی؛ که در برابر دستورات او چه کرده‌اید.

اگر کسی مبدأ را متذکّر بود، و معاد را متذکّر بود؛ مشکل اخلاقی، حقوقی، فقهی و مانند آن نخواهد داشت. منشأ همه تیرگی‌ها و تبهکاری‌های ما غفلت از مبدأ و معاد است. لذا وجود مبارک ولی عصر أرواحنا فداه وقتی ظهور کرد، اوّلین سخنش این است: مردم! به یاد روز حساب باشید. اگر کسی بداند تمام کارها تحت حساب است، و در برابر هر فکر و اندیشه‌ای که دارد باید پاسخگو باشد؛ در برابر هر قیام و رفتار و گفتار و نوشتاری که ارائه کرده است، باید جوابگو باشد؛ چنین انسانی جز بر اساس آیه سوره اسراء حرکت نمی‌کند که: رَبِّ اَدخِلْنِی مُدخَلَ صِدقْ وَ اَخرِجنِی مُخرَجَ صِدقْ (4). هر کاری که می‌خواهد وارد بشود به نام و یاد خدا، از آن کار بیرون بیاید به نام و یاد خدا.

*گزیده‌ای از پیام گفتاری آیت الله العظمی جوادی آملی به بیست و ششمین سمینار سراسری فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/8:: 1:38 صبح     |     () نظر

ممنوعیت استفاده از نماد شیطان‌پرستی

ممنوعیت استفاده از نماد و شمایل فرقه‌های شیطان‌پرستی، حضور یک هنرمند بوشهری در نمایشگاه صنایع دستی همدان و... از جمله عناوین اخبار کوتاه استان همدان است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان همدان گفت: اخیراً برخی فروشندگان لوازم یدکی و تزئیناتی در همدان اقدام به فروش نماد و شمایل مربوط به گروه‌های شیطان‌پرست کرده‌اند که متأسفانه مشاهده می‌شود که در خودروهای شخصی و عمومی بدون آگاهی از این علائم استفاده می‌شود.

محسن اقبالیان افزود: این نمادها به نوعی تبلیغات گروه‌های شیطان‌پرستی است و اکثر استفاده‌کنندگان در مورد شکل ظاهری نمادها آگاهی نداشته و تنها به منظور زیبایی آن را خریداری کرده و استفاده می‌کنند. وی تصریح کرد: استفاده از این گونه نمادها اکیداً ممنوع بوده و با استفاده‌کنندگان این وسایل به صورت جدی و برابر مقررات برخورد می‌شود.

اقبالیان خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110، مأموران انتظامی را از موارد توزیع و فروش و یا استفاده این گونه علائم در جریان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به این امر رسیدگی شود.

* حضور یک هنرمند بوشهری در نمایشگاه صنایع دستی همدان

یک هنرمند از استان بوشهر در نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع دستی استان همدان شرکت می‌کند. ماریتا سلطانی یکی از صنعتگران با تجربه استان بوشهر در رشته گلیم بافی است که در نمایشگاه همدان حضور می‌یابد.

نمایشگاه سراسری تخصصی استان همدان به رشته‌های سفال، سرامیک، کاشی سنتی، آبگینه، چاپ، لباس‌های محلی و رودوزی‌های سنتی اختصاص یافته است. این نمایشگاه از امروز تا 11 مرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار می‌شود.

* تقدیر از پنج سرباز نمونه در ملایر

فرمانده نیروی انتظامی ملایر گفت: به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) از پنج سرباز نمونه در سپاه و نیروی انتظامی و گروه 43 امام علی (ع) تجلیل شد. رسول مرادی سربازی را عزت و افتخار مملکت و دین خواند و گفت: سربازان امروز جوانانی هستند که عزت و افتخار مملکت و دین هستند و در خط ولایت فقیه و فرماندهی کل قوا حرکت می‌کنند.

* بحث آزاد با موضوع جوان ایده‌آل در مرکز کانون پرورشی فکری قروه

به مناسبت فرا رسیدن روز میلاد باسعادت علی‌اکبر (ع) فرزند امام حسین (ع) و روز جوان بحث آزاد با موضوع "جوان ایده‌آل " ویژه نوجوانان دختر در مرکز کانون پرورشی فکری قروه با حضور اعضای نوجوانان دختر و مربیان علاقه‌مند برگزار شد.

موضوع این بحث به تناسب نیاز نوجوانان برای یافتن یک الگوی مناسب رفتاری انتخاب شد و مورد بحث گذاشته شد تا در این مسیر اعضای نوجوان علاوه بر ابراز عقیده و بیان نظرات خود بتوانند با استفاده از این مشارکت به تحلیل الگوهای درست یا نادرست رفتاری برای رسیدن به خصوصیات یک جوان ایده‌آل را در زندگی خود بیابند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/8:: 1:38 صبح     |     () نظر

مرصاد؛ کمینگاه منافقین

موضوعی که از حافظه مردم ایران پاک نخواهد شد، همراهی منافقین با رژیم بعثی عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی است. شاید یکی از مواردی که هیچگاه از حافظه مردم ایران پاک نخواهد شد، همراهی منافقین با رژیم بعثی عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی باشد که طی آن منافقین دوشادوش دشمنان کشورمان با هموطنان خود می‌جنگیدند و به سمت فرزندان ایران شلیک می‌کردند.

عملکرد گروهک منافقین در قبل از آغاز تهاجم عراق به ایران به گونه‌ای بود که رژیم بعث عراق از تحلیل‌ها، مواضع و نشریات آنها برای برنامه‌ریزی‌های خود استفاده می‌کرد. گروهک منافقین با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران موضع فریبکارانه‌ای را اتخاذ کرد، بدین ترتیب که در اعلامیه‌های آغازین خود، ضمن محکوم کردن تجاوز عراق، حضور نیروهای خود را در جبهه‌های جنگ به خواست مقامات کشور منوط دانست.

با این همه، با گذشت هفت روز، در اطلاعیه دیگری از حضور نیروهای خود در جبهه‌های جنگ خبر داد. کمتر از یک ماه از آغاز جنگ نگذشته بود که دادستان انقلاب اسلامی آبادان ?? نفر از اعضای این گروهک را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد. این گروهک در حالی مدعی حضور در جبهه‌ها بود که اساساً در تحلیل‌هایش این جنگ را جنگی ارتجاعی و ناعادلانه می‌دانست.

اعضای این گروهک با نادیده گرفتن اینکه عراق آغازگر تهاجم به ایران بوده است و انگار که یک گروه غیرایرانی است؛ انگیزه ایران از این جنگ را نه دفاع از کشوری که مورد حمله واقع شده بود بلکه صدور انقلاب و همچنین انگیزه عراق را شکل‌گیری جریانی قطبی در منطقه دانست. این سازمان پس از شکست در انتخابات مجلس شورای اسلامی در نخستین دوره، خود را به رئیس‌جمهور مخلوع، بنی‌صدر نزدیک کرد. بنی‌صدر نیز که با مشاهده ناکامی‌های نظامی ناشی از سیاست‌های مغرضانه و غلطش در آزادسازی مناطق اشغالی ایران خود را در مخاطره می‌دید، سعی کرد پس از ائتلاف با منافقین و به ظاهر چپ‌های امریکایی، مناقشات داخلی را گسترش دهد. غائله ?? اسفند ???? در دانشگاه تهران نقطه آغاز مرحله جدید منازعات سیاسی بود.

در این روز طی سخنرانی بنی‌صدر در دانشگاه تهران، منافقین به همراه دیگر طرفداران رئیس‌جمهور مخلوع، مردم حاضر در صحنه و هواداران حزب جمهوری اسلامی حاضر در مراسم را مورد ضرب و شتم قرار دادند. به رغم تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) بر تمرکز همه امکانات و نیروهای داخلی بر دفاع همه جانبه، تداوم بحران‌آفرینی سیاسی منافقین در داخل کشور در نخستین ماه‌های آغاز تجاوز به میهن اسلامی، سرانجام به درگیری مسلحانه آنان با نیروهای انقلاب در خرداد ???? منجر شدند. امام خمینی(ره)، بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا خلع کردند و مجلس هم رأی به عدم کفایت سیاسی وی داد. سرانجام وی به اتفاق رجوی با خلبان پیشین شاه به فرانسه متواری شدند و در پی آن نیز سازمان منافقین موجی از ترور و انفجار به امید براندازی نظام جمهوری اسلامی را در سراسر کشور به راه انداخت.

بنی‌صدر و رجوی در پاریس به همراهی تعدادی از گروه‌های ضد‌انقلاب گروهی به نام شورای مقاومت ملی را تشکیل دادند. رجوی وعده سرنگونی سریع جمهوری اسلامی را طی دو ماه به رهبران سازمان‌های همپیمان داد، اما گذشت زمان، باور متحدان رجوی را نسبت به سخنان وی سست‌تر کرد.

رجوی در سال دوم عمر شورای خود ساخته در مقابل تعیین دوره سرنگونی جمهوری اسلامی پاسخ داد: «تا پایان سال آینده، نمی‌توانم به این سؤال جواب بدهم چون مشغول ارزیابی نیروهای خود هستیم و در میان نیروهایمان حلقه مفقوده‌ای داریم که مشغول یافتن و وصل آن به سازمان هستیم.»

به مرور برای همگان ثابت شد که این حلقه مفقوده، رژیم بعث عراق بود و رجوی قصد داشت سازمان خود را با آن پیوند دهد. رجوی از همان نخستین سال سکونت در فرانسه کوشید تا از طریق پیام‌ها و مصاحبه‌هایش به دولتمردان عراق بفهماند که او می‌تواند با زیاده‌خواهی‌های عراق همراهی کند و حتی تا جایی پیش رفت که اروندرود را متعلق به عراق معرفی کرد و به جای اروندرود واژه «شط‌العرب» را هماهنگ با عراق به کار برد. وی علاوه بر ارسال پیام‌های محبت‌آمیز برای رژیم عراق، کوشید متحدان خود را آماده پذیرش ارتباط و همکاری با عراق کند.

پس از زمینه‌سازی‌های لازم، سرکرده منافقین و طارق عزیز در پاریس با یکدیگر ملاقات کردند. طی ملاقات مزبور، طارق عزیز اظهار کرد: «امیدوارم در آینده نزدیک دوست عزیزم مسعود رجوی را در پست ریاست جمهوری یا نخست وزیری ایران ملاقات کنم، پس از ملاقات سرکرده منافقین با طارق عزیز، عراق به عمده‌ترین مرکز فعالیت سازمان منافقین تبدیل شد. گروهک منافقین از همکاری با حکومت بعثی عراق اهدافی را دنبال می‌کرد؛ نخست اینکه از نظر جغرافیایی عراق با مرزهای زمینی طولانی‌ای که با ایران داشت؛ بهترین و آسان‌ترین مسیر برای نفوذ گروه‌های عضو این گروهک به داخل ایران محسوب می‌شد. دوم آنکه این گروهک با بهره‌گیری ازکمک‌های مالی و تسلیحاتی سخاوتمندانه دولت عراق می‌توانست توان مبارزاتی خود را در برابر نظام اسلامی ایران به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به دنبال این سیاست پایگاه‌های منافقین که تعداد آنها ?? پایگاه اعلام شده بود، در دل خاک عراق و در نزدیکی مناطق مرزی این کشور با ایران تأسیس شد.

اصلی‌ترین پایگاه آنها به نام «اشرف» در ??? کیلومتری شمال غربی بغداد واقع شده بود. عمده فعالیت این گروهک در خلال جنگ تحمیلی هشت‌ساله را می‌توان اعزام گروه‌هایی برای انجام عملیات‌های ترور و خرابکاری به ویژه ترور رزمندگان و فرماندهان نظامی در داخل ایران، جاسوسی از تحرکات نظامی ایران، انجام تبلیغات مسموم از طریق رادیوی اختصاصی این گروه در عراق و نیز شایعه‌سازی برای تحت‌الشعاع قرار دادن حمایت‌های مردمی از جبهه‌ها دانست.

نیروهای وابسته به منافقین حضور گسترده‌ای در کنار نیروهای عراقی داشتند و شنود مکالمات بی‌سیمی و تلفنی نیروهای ایرانی بیشتر از سوی نیروهای این سازمان صورت می‌گرفت و همچنین در سرکوب شیعیان و کردهای عراق از سوی رژیم بعث نقش مهمی داشتند. با وجود امکانات فراوان نظامی که این سازمان در اختیار داشت، به غیر از مرحله پایانی جنگ، هیچ وقت در اندازه‌ای نبود که بتواند عملیات نظامی مستقلی را علیه نیروهای ایران انجام دهد. در اوایل سال ???? نیروهای سازمان با پشتیبانی ارتش عراق عملیاتی را با نام «آفتاب» در منطقه شوش انجام دادند که با متحمل شدن تلفات فراوانی به عقب‌نشینی مجبور شدند.

پس از آن منافقین با بازسازی قوای خود در قالب ?? تیپ (هر تیپ به استعداد یک گردان منظم حدود ??? نفری) در روز سوم مرداد ???? از سمت اسلام‌آباد غرب و کرند به ایران حمله کردند و به داخل خاک ایران پیشروی کردند. آنان به خیال واهی خود قصد داشتند براساس یک برنامه زمان‌بندی شده ?? ساعته در پنج مرحله از شهرهای سرپل ذهاب، اسلام آباد، همدان و قزوین عبور کنند و خود را به تهران برسانند.

دولت عراق در این عملیات با ادواتی از قبیل ??? دستگاه تانک، ??? دستگاه نفربر، ?? قبضه خمپاره‌انداز ?? میلی‌متری، ??قبضه توپ ???میلی‌متری، ??? قبضه خمپاره ??? میلی‌متری، ???? قبضه تیربار کلاشینکف، ?? قبضه توپ ??? میلی‌متری و ???? دستگاه کامیون و خودرو آنان را یاری می‌کرد. همزمان با این عملیات، برای جلوگیری از عملیات هوایی هواپیماها و هلیکوپترهای جمهوری اسلامی ایران، هواپیماهای عراقی پایگاه‌های شکاری «نوژه» همدان و حتی دزفول و همچنین پادگان تیپ ? سقز و پایگاه هوانیروز کرمانشاه را بمباران کردند.

در واکنش به این تحرکات منافقین، روز پنج‌شنبه 5 مرداد ???? عملیات «مرصاد» با رمز «یا علی بن ابی طالب (ع)» از سوی نیروهای ایرانی آغاز شد. در این عملیات سه گردان از نیروهای بسیج و سپاه با دور زدن نیروهای منافقین شهر اسلام آباد را آزاد کردند. بلافاصله پس از آزادسازی شهر اسلام آباد، یگان‌های سپاه پیشروی را به سمت کرند آغاز کردند.

نهایتاً با کشته شدن ???? تا ???? منافق و اسارت و زخمی شدن تعداد زیادی از منافقین در روز ? مرداد، ???? اعضای این گروهک تروریستی هر آنچه داشتند بر زمین نهاده و به داخل خاک عراق متواری شدند. برتری ایران در صحنه نظامی که موجب عقیم ماندن طرح مشترک عراق و منافقین شده بود، موضع سیاسی ایران را که در حال مذاکره با دبیرکل سازمان ملل در چارچوب قطعنامه ??? بود، تقویت کرد و ادعای صلح طلبی عراق و منافقین در عرصه بین‌المللی با تجاوز به خاک ایران زیر سؤال رفت. پس از شکست در عملیات مرصاد، منافقین دیگر هرگز نتوانستند به انسجام قبلی خود بازگردند و به علل مختلف از جمله اضمحلال اخلاقی، دچار اختلافات درون سازمانی شده و اختلافات شدید میان کادر رهبری و دیگر اعضای آن به وقوع پیوست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/8:: 1:37 صبح     |     () نظر

یک فعال دانشجوئی سبز رنگ خودکشی کرد

رسانه های سبز و ضدانقلاب خبر دادند:آزیتا میزبان دانشجوی دانشگاه بیرجند، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی بیرجند و مدیر مسئول نشریه سکوت، ارگان انجمن اسلامی بیرجند دو روز پیش در اثر خودکشی فوت کرد. به گزارش جهان گفته می شود آزیتا میزبان با خوردن سم اقدام به خودکشی نموده است. دوستان وی علت این موضوع را نامشخص اعلام کردند.

 

 

فتنه گران به احضار روح پناه آوردند!

این روزها برخی اصلاح طلبان با پیام هایی از سوی یکی از درگذشتگان جبهه اصلاحات روبرو شده اند. مدتی است که یک خانم خبرنگار ضمن مراجعه به خانواده یکی از چهره های مطبوعاتی و مسئولین اسبق ارشاد که مرحوم شده مدعی ارتباط با روح وی شده است!

وی با تاکید بر اینکه آن مرحوم خبرهایی برای شما و سایر اصلاح طلبان دارد ،موارد متعددی را به آن ها منتقل می سازد. نکته قابل توجه این که وی حتی در برخی گفتگوهای خود رهنمودهایی را به نقل از آن مرحوم برای پی گیری اهداف اصلاح طلبان مطرح می سازد و یا اینکه مدعی است آن مرحوم به فلان اصلاح طلب پیغام داده خوب خود را پنهان کرده و از دستگیری گریخته است. گفتنی روی آوردن به چنین روش هایی در میان اصلاح طلبان که خود بارها مروج این نظر که خواب حجت نیست از آشفتگی های روحی بیشمار آنان حکایت دارد.

 

 

فتنه‌گران به معاد و آخرت ایمان ندارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ یک از فتنه‌گران به مسئله معاد و آخرت ایمان ندارند؛ زیرا فردی که به آخرت ایمان دارد، بسیاری از کارها را انجام نمی‌دهد.

به گزارش فارس،حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی جمعه ‌شب در جمع مردم گلپایگان اظهار داشت: تمامی فتنه‌گران در ظاهر خود را از پیروان ولی فقیه نشان می‌دهند، اما در باطن و خفا، به فکر منافع خود هستند و حاضرند بسیاری از مسائل، اصول و ارزش‌ها را به‌منظور دستیابی به منافع بیشتر و بهتر، فدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از فتنه‌گران به مسئله معاد و آخرت ایمان ندارند، افزود: فردی که به آخرت ایمان دارد، بسیاری از کارها را انجام نمی‌دهد و ما هم در صورتی که مواظب اعمال و رفتارمان نباشیم، با بی‌ایمانی، اقداماتی را انجام می‌دهیم که در پایان به اسلام و انقلاب و ایمان جامعه لطمه وارد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عواملی که موجب آسیب‌های ایمانی از دیدگاه قرآن می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه ایمان در قلب و دل انسان است و دل محل احساس روح در آدمی تلقی می‌شود. وی تصریح کرد: بندگی خدا افزایش ایمان را به‌دنبال دارد و هر چه بیشتر بندگی خدا را انجام دهیم بر ایمان ما نیز افزوده می‌شود.

آقاتهرانی خاطرنشان کرد: کسی که به گناه روی می‌آورد، آیات خدا را انکار می‌کند و در عین بی‌ایمانی از دنیا می‌رود. وی به نعمت عمر اشاره کرد و گفت: نعمت عمر بسیار ارزشمند است و نخستین سؤالی که در قیامت پرسیده می‌شود این است که عمرت را در چه راهی صرف کرده‌ای، پس باید توجه داشته باشیم که از عمرمان درست استفاده کنیم تا به خدا نزدیک‌تر شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایمان باید با عمل صالح همراه باشد و ما نیز باید با ذکر و یاد خدا کارهایمان را انجام دهیم. وی تاکید کرد: بیشتر ما غافل هستیم اما در بطن دل‌هایمان خدا وجود دارد و خداشناسی فطری است؛ اما گاهی امور دنیوی سبب می‌شود که ما از یاد خدا غافل شویم.

آقاتهرانی بیان داشت: کسی که بیماردل است بندگی خدا را نمی‌کند و بنده نفس خویش شده‌ دلش به پلیدی کشیده می‌شود. وی افزود: تمامی اعمال ما آرام آرام به عادت تبدیل می‌شود و در باطن ما رسوخ می‌کند پس باید سعی کنیم مراقب اعمال و رفتارمان باشیم.

 

 

نظر بهزاد نبوی درباره توبه نامه تاج زاده

یکی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که در حوادث سال گذشته نیز دستگیر شده بود، نامه تاج زاده را اقدامی برای بی اثر کردن تلاش هایش برای ایجاد روحیه میان جریان اصلاحات عنوان کرده است.به گزارش شبکه ایران، در پی انتشار نامه مصطفی تاج زاده تحت عنوان «پدر،مادر باز ما متهمیم» که در آن تلاش پنهان برای بدست گیری نقش رهبری جریان اصلاحات مستتر بود، اختلاف نظر های جدی از سوی سازمان مجاهدین انقلاب با وی رخ داده است.

به گزارش جوان آنلاین،گفته می شود یکی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که در حوادث سال گذشته نیزدستگیر شده بود، نامه تاج زاده را اقدامی برای بی اثر کردن تلاش هایش برای ایجاد روحیه میان جریان اصلاحات عنوان کرده و خطاب به تاج زاده گفته است که وی با این اقدام خودسری کرده و به تشکیلات لطمه زده است.

 

 

سعیدشریعتی: منافقین باید اعدام می شدند
کیهان و اعدام انقلابی منافقین

عضو مستعفی حزب مشارکت با دفاع از عناصر وابسته به منافقین در سال 67، تاکید کرد: این گروه تروریست به کشور خیانت کرده و با ارتش بعث برای حمله نظامی به ایران پیوند خورده بود.

شریعتی در جواب یکی از مخالفین اعدام منافقین نوشت: تو می توانی در مقام انتولوژی و مقام ثبوت بگویی اعدام کاری انسانی و اخلاقی است یا خیر. من هم می توانم تا جایی با تو موافق باشم یا نباشم اما در مقام اثبات و اپیستومولوژی در مورد ماجرای اعدام های سال 67، با حکومتی مواجهی که قانون گذاران و شارعان آن براساس قوانین اساسی و موضوعه آن که البته مستظهر به رای اکثریت قاطع مردم آن روزگار بوده است در شرایطی خاص که ناشی از بحران خاتمه جنگ و مواجهه با خیانت یک گروه تروریست در تجاوز و حمله نظامی به خاک میهن و بیم پیوند خوردن ارتش بعثی عراق با این حمله بوده است تصمیمی مبتنی بر شرایط ناخواسته و تحمیل شده می گیرد و به مقتضای قانون، عناصر واعضای آن گروه تروریستی را اعدام می کند و سودای خیانت را از میان می برد.

من از این تصمیم امام خمینی متکی بر شرایط خاص حمایت می کنم.

وی با اشاره به سر موضع بودن منافقین اعدام شده نوشت: حکم امام و تصمیم سیاسی قضایی و نظامی ایشان قابل دفاع است. پیش از این عباس عبدی هم با اشاره به ترورها، جنایت ها و سرانجام هجوم نظامی منافقین در سال 67 به کشور با پشتیبانی رژیم صدام تاکید کرده بود که هر دولت دیگری هم بود با تروریست ها همین برخورد را می کرد.

بقایای منافقین طی سال های اخیر با روحیه گرفتن از ارتداد فکری و سیاسی برخی عناصر سابقا انقلابی، درباره اعدام تروریست ها از ملت ایران طلبکار شده اند و البته باید پاسخ حضرت علی (علیه السلام) به ولید بن عقبه را - که می گفت تو در جنگ ها کسانی از ما را کشته ای - بازگو کرد. امام در پاسخ فرمود خونبهای آنها را بروید از حق بگیرید که آنها با حق جنگیدند و از پای درآمدند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/5/2:: 5:15 عصر     |     () نظر