سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا یک خوردن که مانع شود لذّت از خوردنیها را بردن . [نهج البلاغه]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

قوی ترین ضربه ملت

ندای انقلاب - قاسم صفایی نژاد : سال گذشته یکی از عجیب‌ترین سال‌های تاریخ معاصر ایران بود. سالی که همه آن را با نام فتنه 88 می‌شناسند. این فتنه چطور بود که توانست این همه انرژی و وقت مسئولین و مردم را صرف خود کند تا جایی که امثال بزرگانی چون استاد مصباح یزدی از آن به عنوان عجیب‌ترین سال عمر 80 ساله خود ذکر می‌کنند.

 

در این یادداشت مبسوط، سعی داریم بعد از تعریف فتنه، کمی در مورد ایجادکنندگان فتنه‌ها و هدف آن‌ها از «فتنه‌سازی» صحبت کنیم. پس از آن از انگیزه‌های فتنه‌گران و ریشه‌های رفتاری آن‌ها، وظایف عوام و خواص در فتنه‌ها، «حماسه نهم دی» و وظایف ما پس از این حماسه سخن خواهیم گفت.

فتنه چیست؟

«فتنه معنایش این است که یک عده‌اى بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضاى غبارآلود، دشمنِ صریح بتواند چهره‌ى خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند. اینى که امیرالمؤمنین فرمود: «انّما بدء وقوع الفتن اهواء تتّبع و احکام تبتدع»، تا آنجائى که میفرماید: «فلو انّ الباطل خلص من مزاج الحقّ لم‌یخف على المرتادین»؛ اگر باطل، عریان و خالص بیاید، کسانى که دنبال شناختن حق هستند، امر برایشان مشتبه نمیشود؛ میفهمند این باطل است. «و لو انّ الحقّ خلص من مزج الباطل انقطع عنه السن المعاندین»؛ حق هم اگر چنانچه بدون پیرایه بیاید توى میدان، معاند دیگر نمیتواند حق را متهم کند به حق نبودن. بعد میفرماید: «و لیکن یؤخذ من هذا ضغث و من ذاک ضغث فیمزجان»؛ فتنه‌گر یک تکه حق، یک تکه باطل را میگیرد، اینها را با هم مخلوط میکند، در کنار هم میگذارد؛ «فحینئذ یشتبه الحقّ على اولیائه»؛ آن وقت کسانى که دنبال حقند، آنها هم برایشان امر مشتبه میشود. فتنه این است دیگر.» (1)

فتنه توسط چه کسانی صورت می‌گیرد؟

بزرگان دین در توصیف فتنه از منظر قرآن بیان می‌کنند که فتنه هیچگاه به صورت خودجوش و اتفاقی به وجود نمی‌آید؛ بلکه همیشه فتنه با اراده فاعل خود، بین مردم و اقشار گوناگون به وجود می‌آید. سه عامل فتنه وجود دارد که به طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. در نوع اول، فاعل فتنه خداست که برای آزمایش و تمییز مؤمن واقعی از غیرمؤمن و مؤمن سطحی، فتنه را ایجاد می‌کند. در این نوع فتنه، هر چه فتنه سنگین‌تر و امتحانات سخت‌تر باشد، پاداش‌هایی که در ازای موفقیت در آن فتنه نصیب بندگان می‌شود، بیشتر است. البته باید توجه داشته باشیم که خدا برای ایجاد فتنه، از ابزارها و وسایل گوناگون استفاده می‌کند و در واقع این نوع فتنه به صورت عام در نظر گرفته می‌شود که بر دو نوع فتنه‌ای که در ادامه می‌آید، محیط است.

2. دسته دوم فتنه‌ها، توسط شیاطین به وجود می‌آیند. ابلیس به اذان خدا این توانایی را پیدا کرده که جز مخلصین، بتواند با وسوسه، بسیاری از انسانها را گمراه کند و یکی از ابزارهای قدرتمند او ایجاد فتنه بین عموم موحدان است.

3. دسته سوم ایجاد کنندگان فتنه، مردم هستند. آن دسته از مردمی که زمام امورشان را به دست شیطان سپرده‌اند و بدون اینکه دیگر نیازی به وسوسه از طرف شیطان باشد، خودشان به خاطر حب جاه و مال و مقام و قدرت، ایجاد فتنه می‌کنند. (2)

هدف از ایجاد فتنه

هر کدام از عوامل فتنه‌ای که در بالا اشاره شد، به خاطر اهدافی ایجاد فتنه می‌کنند:

1. خداوند به دلیل امتحان و آزمایش بندگان و جدا کردن سره از ناسره، فتنه را شامل حال همه افراد (عوام و خواص) از ابتدای خلقت تا کنون کرده است تا جایی که 2 آیه از قرآن اشاره به فتنه‌ای دارد که برای پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به‌وجود آمد. (3)

مقام معظم رهبری در توصیف این امتحان الهی در فتنه 88 بیان می‌کنند: «امتحانهائى هم در این انتخابات پیش آمد. یک امتحان، امتحان آحاد مردم بود. به نظر من مردم در این امتحان برنده شدند؛ نمره‏ى قبولى گرفتند. حضور عظیم مردم، یک امتحان عظیمى بود که آنها را سرافراز کرد. بسیارى از آحاد مردم، از جریانهاى سیاسى، طبق وظیفه‏شان عمل کردند. بعضى از خواص هم البته مردود شدند. این انتخابات بعضى‏ها را مردود کرد. برخى از جوانان ما که با صداقت، با سلامت وارد میدان وظیفه میشوند، به رغم هوشیارى‏هایشان، در مواردى اشتباه کردند.

بسیارى از جوانان این کشور هم با همان ایمان، با همان صداقت، حرکت درستى کردند. به کسى اعتقاد پیدا کردند، به او رأى دادند؛ یا آن کس رأى آورد یا نیاورد. ملاک این نیست. ملاک این است که انسان عقیده‏اى پیدا کند، هوشیارانه، از روى احساس وظیفه، احساس تکلیف، وارد میدان این عمل سیاسى و حرکت سیاسى بشود. بعد هم همه تسلیم قانون باشند. اکثر قاطع ملت ما - از جوانها، از نخبگان، از توده‏ى عظیم مردم - در این ردیف قرار گرفته‏اند و در این امتحان مقبول شده‏اند. یک عده هم البته فریب خوردند.» (4)

2. هدف شیطان هم از فتنه، کینه‌ای است که از آدم (ع) و بنی آدم دارد و قسم خورده است که «لاغوینهم اجمعین» (همه را فریب می‌دهم).

3. اما این سؤال پیش می‌آید که انسان‌ها چرا مقابل هم قرار می‌گیرند و فتنه می‌کنند؟ در صورتی که انسان‌ها ذاتاً نباید مشکلی با هم داشته باشند و کینه‌ای از هم به دل داشته باشند اما انسان‌ها نیز به دلایل گوناگونی ایجاد فتنه می‌کنند.  این دلایل بازه‌ای از حسد تا حب جاه و مقام و شهرت و قدرت را شامل می‌شود. رهبر معظم انقلاب در توصیف دلایل ایجاد فتنه از سوی انسان‌ها فرموده‌اند: « آنچه که مهم است، این است که ملت عزیز ما اتحاد خود را حفظ کنند، وحدت کلمه را حفظ کنند. این وحدت کلمه، خارى در چشم دشمنان است. سعیشان این است که وحدت کلمه‌ى ملت را به هم بزنند. به گمان من مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ى بعد از انتخابات - این چند ماه - این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. میخواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند. امروز معلوم شده است که آن کسانى که در مقابل عظمت ملت ایران، در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، آنها بخشى از ملت نیستند؛ افرادى هستند یا ضد انقلاب صریح، یا کسانى که بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، کار ضد انقلاب را میکنند؛ ربطى به توده‌ى مردم ندارند. توده‌ى مردم راه خود را ادامه میدهد؛ راه خدا را، راه اسلام را، راه جمهورى اسلامى را، راه پیاده کردن احکام الهى را، راه رسیدن به عزت و استقلال در پناه اسلام را. ملت حرکتش اینجورى است.» (5)

ریشه‌های فتنه‌گری انسان‌ها

اگر بخواهیم به منشأ رفتارهای فتنه‌انگیز در انسان‌ها بپردازیم، موارد زیادی از قبیل حسد، جهل، حب دنیا، حب مقام و ثروت و جنون شهوت قابل تشریح هستند. اما قصد داریم به این موضوع با زاویه دید محدودتری بنگریم و به آفت‌هایی بپردازیم که درون جامعه اسلامی و میان خود انقلابیون مسلمان پدید می‌آید. انسان‌هایی که زمانی خودشان انقلابی بودند و بعضاً در انقلابی بودن تندروی و افراطی‌گری هم داشتند ولی در حوادث سال گذشته یا فتنه‌انگیزی کردند و یا دچار تفریط شدند.

آفت‌هایی که درون جامعه اسلامی و میان خود انقلابیون مسلمان پدید می‌آید، می‌تواند 2 منشأ داشته باشد:

1. جهل به حقایق اسلام و معارف اسلامی
2. ضعف ایمان

کسانی وجود دارند که به رغم مسلمان بودن و داشتن مرتبه‌ای از ایمان، اوضاع اجتماعی زندگی آنان به گونه‌ای نبوده است که به حقیقت معارف اسلامی پی ببرند. اینا به جهت معلومات کم درباره حقیقت اسلام، باعث ایجاد یکی از کانون‌های خطر بین خود مؤمنان می‌شوند؛ اما خطر جدی‌تر این است که بین مؤمنان، ضعف ایمان پدیدار شود. افرادی وجود دارند که به رغم آشنایی کامل با معارف اسلامی، تصمیم جدی و عزم راسخ برای عمل به آن‌ها را ندارند و از هوا و هوس‌های خود پیروی می‌کنند. چنین افرادی ممکن است در واقع، خدا، پیامبر، دین و احکام شرع را قبول داشته باشند اما در برابر هوای نفس، خود را زمین‌گیر احساس می‌کنند؛ البته هنگامی که شخص، در عمل، از خود ناتوانی نشان داد و هوا و هوس بر او چیره شد، ناخودآگاه ذهن و فکر او نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت:

«پدید آمدن فتنه‌ها، هواپرستی و بدعت‌گذاری در احکام آسمانی است؛ نوآوری‌هایی که قرآن با آن مخالف است.» (6)

بر اساس این سخن نورانی از حضرت علی (ع)، یکی از دو منشأ پیدایش خطرهایی که از درون، جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، پیروی از هوا و هوس و دنبال کردن خواهش‌های نفسانی است. (7) آنان که در پی اجابت خواهش‌های نفسانی خویش‌اند، یا به دنبال مال و ثروت حرام خواهند رفت و به اختلاس از اموال بیت‌المال، رشوه‌خواری و اموری از این قبیل متوسط خواهند شد و یا به دنبال مقام خواهند رفت و از این طریق، غریزه قدرت‌طلبی خود را اشباع می‌کنند. (8)

وظیفه ما در فتنه‌ها چیست؟

همه می‌دانیم که آخرالزمان پر است از فتنه‌ها و امتحانات سخت. آیا این دلیل می‌شود که بنشینیم و بگوییم از شرایط طبیعی آخرالزمان فتنه‌هاست و ما نباید کاری انجام دهیم؟ آیا ما برای حفظ دین خود و انسان‌های دیگر وظیفه‌ای نداریم؟ سعی کرده‌ایم که بر اساس منویات مقام معظم رهبری، یک دسته‌بندی تفکیک شده برای «نخبگان» و «آحاد مردم» انجام دهیم:

- وظیفه نخبگان:

«نقش نخبگان و خواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران به وجود بیاورند. آدم گاهى مى‏بیند که متأسفانه بعضى از نخبگان خودشان هم دچار بى‏بصیرتى‏اند؛ نمیفهمند؛ اصلاً ملتفت نیستند. یک حرفى یکهو به نفع دشمن میپرانند؛ به نفع جبهه‏اى که همتش نابودى بناى جمهورى اسلامى است به نحوى. نخبه هم هستند، خواص هم هستند، آدمهاى بدى هم نیستند، نیت بدى هم ندارند؛ اما این است دیگر. بى‏بصیرتى است دیگر. این بى‏بصیرتى را بخصوص شما جوانها با خواندن آثار خوب، با تأمل، با گفتگو با انسانهاى مورد اعتماد و پخته، نه گفتگوى تقلیدى - که هر چه گفت، شما قبول کنید. نه، این را من نمیخواهم - از بین ببرید. کسانى هستند که میتوانند با استدلال، آدم را قانع کنند؛ ذهن انسان را قانع کنند. » (9)

- وظیفه عموم مردم:

«مخاطب من عموم مردمند، بخصوص جوانان؛ همه‌ى مردم کشورند، بخصوص این مناطق حساس. جوانان عزیز! هر چه میتوانید در افزایش بصیرت خود، در عمق بخشیدن به بصیرت خود، تلاش کنید و نگذارید، نگذارید دشمنان از بى‌بصیرتى ما استفاده کنند؛ دشمن به شکل دوست جلوه کند، حقیقت به شکل باطل و باطل در لباس حقیقت. امیرالمؤمنین در یک خطبه‌اى از جمله‌ى مهمترین مشکلات جامعه همین را میشمارد: «انّما بدء الوقوع الفتن اهواء تتّبع و احکام تبتدع یخالف فیها کتاب اللَّه».

در همین خطبه، امیرالمؤمنین میفرماید: اگر حق به طور واضح در مقابل مردم آشکار و ظاهر بشود، کسى نمیتواند زبان علیه حق باز کند. اگر باطل هم خودش را به طور آشکار نشان بدهد، مردم به سمت باطل نخواهند رفت. «و لکن یؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فیمزجان». آن کسانى که مردم را میخواهند گمراه بکنند، باطل را به صورت خالص نمى‌آورند؛ باطل و حق را آمیخته میکنند، ممزوج میکنند، آن وقت نتیجه این میشود که «فهنالک یستولى الشّیطان على اولیائه»؛ حق، براى طرفداران حق هم مشتبه میشود. این است که بصیرت میشود اولین وظیفه‌ى ما. نگذاریم حق و باطل مشتبه بشود.» (10)

اما شبهه‌ای که در زمینه وظایف در زمان فتنه مطرح می‌شود این است که: «بعضى‌‌ها در فضاى فتنه، این جمله‌‌ى «کن فى الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را بد می‌فهمند و خیال می‌کنند معنایش این است که وقتى فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه‌‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود.» (11)

علاج فتنه

«در مقابل یک چنین پدیده‌اى، علاج چیست؟ عقل سالم حکم میکند و شرع هم همین را قاطعاً بیان میکند: علاج عبارت است از صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق. وقتى شما مى‌بینید یک حرکتى به بهانه‌ى انتخابات شروع میشود، بعد یک عامل «دشمن»ى در این فضاى غبارآلوده وارد میدان شد، وقتى مى‌بینید عامل دشمن - که حرف او، شعار او حاکى از مافى‌الضمیر اوست - آمد توى میدان، اینجا باید خط را مشخص کنید، اینجا باید مرز را روشن کنید. همه وظیفه دارند؛ بیشتر از همه، خواص؛ و در میان خواص، بیشتر از همه، آن کسانى که مستمعین بیشترى دارند، شنوندگان بیشترى دارند.

این وظیفه است دیگر: مرزها روشن بشود و معلوم بشود که کى چى میگوید. اینجور نباشد که باطل، خودش را در لابه‌لاى گرد و غبارِ برخاسته‌ى در میدان مخفى کند، ضربه بزند و جبهه‌ى حق نداند از کجا دارد ضربه میخورد. این است که حرف دو پهلو زدن، از خواص، مطلوب نیست. خواص باید حرف را روشن بزنند و مطلب را واضح بیان کنند. این، مخصوص یک گرایش سیاسى خاص هم نیست. در داخل نظام اسلامى، همه‌ى گرایشهائى که در مجموعه‌ى نظام قرار دارند، اینها باید صریح مشخص کنند که بالاخره آن حمایتى که مستکبرین عالم میکنند، مورد قبول است یا مورد قبول نیست. وقتى که سران استکبار، سران ظلم، اشغالگران کشورهاى اسلامى، کُشندگان انسانهاى مظلوم در فلسطین و در عراق و افغانستان و خیلى جاهاى دیگر، مى‌آیند وارد میدان میشوند، حرف میزنند، موضع میگیرند، خوب، باید معلوم بشود این کسى که در نظام جمهورى اسلامى است، در مقابل این چه موضعى دارد؛ حاضر است تبرّى بجوید، بگوید من دشمن شمایم؟ من مخالف شمایم؟» (12)

حماسه 9 دی

در فتنه‌ای با این وسعت و عمق که بسیاری را تعجب‌زده کرد، نقش مردم حول محور ولایت فقیه پررنگ و محسوس بود. به عبارت دیگر در «فتنه‌ای که به مدت ‌20 سال توسط زیرک‌ترین سیاست‌مداران داخلی و خارجی پی‌ریزی شده بود و آنان شکی در به ثمر رسیدن نقشه خود که همان سقوط نظام اسلامی بود نداشتند، مردم ما با بصیرت و هوشمندانه حتی از سیاستمداران سبقت گرفته و فتنه را خاموش کردند.» (13)

درست است که عده‌ای از مردم در ابتدا به دلیل ابهام خود در نتایج انتخابات یا تبلیغات، کمی به سوی فتنه‌گران تمایل پیدا کردند اما بعد از مدت کوتاهی و با تدبیر مقام معظم رهبری، چهره واقعی فتنه‌گران را شناختند. در واقع ماهیت حرکت سران فتنه، روز به روز بر مردم آشکارتر شد و در روز عاشورای سال 88 به اوج خود رسید. عموم مردم ایران که دل در گرو حضرت اباعبدلله الحسین دارند، از حرکات روز عاشورا فتنه‌گران بیزاری جستند و عده‌ای از مردم هم که فریب خورده بودند به صف مردم‌سالاری دینی بازگشتند. این حرکت مردم در نهم دی ماه 88 با اعلام حمایت از ولایت به اوج خود رسید و ایرانیان با زمان‌شناسی و بصیرت خود اثبات کردند که حامی انقلاب خود هستند.

رهبر معظم انقلاب در توصیف نهم دی ماه، بیان می‌دارند که:

«روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد.

روز نوزدهم دى هم همین جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز میکنند.

مطمئن باشید که روز نهم دىِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزى شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونى - که شرائط غبارآلودگىِ فضاست - این حرکت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ کار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر میکند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على (علیه السّلام) را مى‌‌‌بیند.

این کارها کارهائى نیست که با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسى - که من بارها این را نقل کرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.» (14)

«قوى‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دى و بیست و دوى بهمن وارد کرد. کار ملت ایران در بیست و دوم بهمن، کار عظیمى بود؛ نُه دى هم همین جور. یکپارچگى ملت آشکار شد. همه‌ى کسانى که در عرصه‌ى سیاسى به هر نامزدى رأى داده بودند، وقتى دیدند دشمن در صحنه است، وقتى فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانى که قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر کردند؛ فهمیدند که راه انقلاب این است، صراط مستقیم این است. در بیست و دوى بهمن، ملت همه با یک شعار وارد میدان شدند.

خیلى تلاش کردند، شاید بتوانند بین ملت دودستگى ایجاد کنند؛ اما نتوانستند. و ملت ایستاد؛ این پیروزى ملت بود. از بیست و دوم خرداد تا بیست و دوم بهمن - هشت ماه - یک فصل پرافتخار و پرعبرتى براى ملت ایران بود؛ این یک درس شد. آگاهى جدیدى به وجود آمد. فصل تازه‌اى در بصیرت ملت ایران گشوده شد. این یک زمینه‌ى بسیار مهمى است. باید بر اساس این زمینه، حرکت کنیم.» (15)

وظیفه ما پس از 9 دی

در فتنه سال 88، اکثریت مردم قبول شدند و بعضی از خواص مردود. اما از طرفی باید مراقب بود که فتنه‌ها به پایان نرسیده و با فتنه‌های جدیدی مواجه هستیم و از طرفی هم مواظب باشیم که پس از حماسه 9 دی وظایف به گردن ماست که باید به آن‌ها عمل کنیم:

- وظایف آحاد ملت:

«یک نکته را هم به جوانان عزیز انقلابى، به فرزندان عزیز انقلابى خودم، به فرزندان بسیجى - از زن و مرد - عرض بکنم: جوانان از اطراف و اکناف کشور، از آنچه که تهتّک بیگانگان از ایمان دینى به گوششان میخورد یا با چشمشان مى‌‌‌‌بینند، عصبانى هستند؛ وقتى مى بینند روز عاشورا چگونه یک عده‌‌‌‌اى حرمت عاشورا را هتک میکنند، حرمت امام حسین را هتک میکنند، حرمت عزاداران حسینى را هتک میکنند، دلهاشان به درد مى‌‌‌‌‌آید، سینه‌‌‌‌‌هاشان پر میشود از خشم؛ البته خوب، طبیعى هم هست، حق هم دارند؛ ولى میخواهم عرض بکنم جوانهاى عزیز مراقب باشند، مواظب باشند که هرگونه کار بى رویه‌‌‌اى، کمک به دشمن است. اینجا جوانها تلفن میکنند - میفهمم من، میخوانم، غالباً تلفنها و نامه ها را خلاصه میکنند، هر روز مى آورند، من نگاه میکنم - مى بینم همین طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانى؛ گاهى هم از بنده گله میکنند که چرا فلانى صبر میکند؟ چرا فلانى ملاحظه میکند؟ من عرض میکنم؛ در شرائطى که دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امکاناتِ خود درصدد طراحى یک فتنه است و میخواهد یک بازى خطرناکى را شروع کند، باید مراقبت کرد او را در آن بازى کمک نکرد. خیلى باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خودش با قاطعیت وارد شد. دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هیچگونه تخطى از قانون، بایستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگیرد؛ اما ورود افرادى که شأن قانونى و سمت قانونى و وظیفه ى قانونى و مسئولیت قانونى ندارند، قضایا را خراب میکند. خداى متعال به ما دستور داده است: «و لایجرمنّکم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى».(1) بله، یک عده‌‌‌‌اى دشمنى میکنند، یک عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج میدهند، یک عده اى از خباثت‌‌‌کنندگان پشتیبانى میکنند - اینها هست - اما باید مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضایا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى که از آنها بیزار هم هستند، لگدمال میشوند؛ این نباید اتفاق بیفتد. من برحذر میدارم جوانهاى عزیز را، فرزندان عزیز انقلابىِ خودم را از اینکه یک حرکتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چیز بر روال قانون.» (16)

- وظیفه مسئولین:

1. «مسئولین کشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بینند؛ مى‌‌‌‌بینند مردم در چه جهتى دارند حرکت میکنند. حجت بر همه تمام شده است. حرکت عظیم روز چهارشنبه ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌‌‌ى مجریه، مسئولین قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولین قوه‌‌‌‌ى قضائیه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى کشور.» (17)

2. «هر سالى از سالهائى که دوران انقلاب گذرانده است، و در هر سالى هر ماهى، و در هر ماهى هر روزى، وزن و مقدارى دارد، ارزشى دارد؛ نباید این را از دست داد. ممکن است در هشت ماه از سال 88 که اشتغالات فتنه‌انگیزان بعضى از ذهنها را به خود مشغول کرد، برخى از کارها نیمه‌کاره مانده باشد؛ باید جبران بشود. باید حرکت، یک حرکت سریعى باشد.» (18)

پاورقی:

1. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى 29/10/1388
2. سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی 5/12/1388
3. سخنرانی آیت الله مصباح یزدی 26/12/1388
4. بیانات در مراسم تنفیذ حکم دهمین دوره ریاست جمهوری 12/5/1388
5. بیانات در دیدار فرمانده و پرسنل نیروى هوائى ارتش 19/11/1388
6. نهج البلاغه، خطبه 50
7. انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ؛ آیت الله مصباح یزدی؛ صفحات 174 و 175
8. انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ؛ آیت الله مصباح یزدی؛ صفحه 178
9. فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولى امر 21/5/1388
10. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار عمومى مردم چالوس و نوشهر 15/7/1388
11. بیانات آیت الله العظمی خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 2/7/1388
12. دیدار با اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامی 29/10/1388
13. بیانات آیت الله مصباح یزدی 6/10/1389
14. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه 19/10/1388
15. بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی 1/1/1389
16. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه 19/10/1388
17. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه 19/10/1388
18. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه 19/10/

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:22 عصر     |     () نظر
کارشناس ارشد علوم سیاسی:
راهپیمایی 9 دی در تاریخ انقلاب ایران جاودانه شد

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد علوم سیاسی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: مردم با بصیرت ایران با حضور پر شور و آگاهانه خود در راهپیمایی 9 دی حماسه‌ای عظیم خلق کردند که در تاریخ انقلاب ثبت و جاودانه شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، عزیز غضنفری ظهر امروز در مراسم سالگرد 9 دی با عنوان احیای میراث خون شهدا و تجدید بیعت عملی با ولایت در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج اظهار داشت: مردم در روز 9 دی عاشقانه آمدند و پای انقلاب، رهبر، ارزش‌ها و آرمان‌ها ایستاند. وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند فتنه سال 1388 فتنه عمیق بود و چالش عظیمی درست شد.

کارشناس ارشد علوم سیاسی سپاه امام صادق (ع) بوشهر بیان داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی در جریان فتنه سال سال 1388 وقتی احساس کردند که گوشه‌ای از این جریانات متوجه حضرت امام خامنه‌ای و ولایت فقیه است به میدان آمدند و با حمایت همه جانبه از نظام و رهبری علاوه بر مایوس کردن دشمنان به آنان اعلام کردند که تا آخرین قطره خون اجازه نمی‌دهند که پایه نظام و اسلام را متزلزل کنند.

عضنفری افزود: حضور پرشور مردم در حماسه 9 دی پشتوانه‌ای مجدد برای نظام اسلامی شد تا ضمن اینکه اهداف و مسیر خود را گام بردارد و همچنان با اقتدار در عرصه بین‌الملل حضور داشته باشد. این فعال سیاسی ادامه داد: هرانقلابی به جای انقلاب اسلامی ایران بود در جریان فتنه از سر راه برداشته می‌شد ولی این انقلاب پا بر جا ماند هر چند بعضی از نخبگان مردود شدند. وی عنوان داشت: انقلاب ما با سه شاخصه ایمان به خدا، ولایت و مردم به پیروزی رسید و همین سه شاخصه نیز انقلاب اسلامی را نگه می‌دارد.

غضنفری تصریح کرد: مردم شریف و با بصیرت ایران اسلامی با حضور پر شور و آگاهانه خود در راهپیمایی 9 دی حماسه‌ای عظیم را خلق کردند که در تاریخ انقلاب ایران ثبت و جاودانه شد. وی در ادامه گفت: حماسه 9 دی سه تاثیر متفاوت داشت نخست اینکه موجب دلگرمی و احساس غرور و قدرت خود مردم مسلمان ایران اسلامی و دوستان انقلاب در داخل و خارج از کشور شد.

کارشناس ارشد سیاسی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان داشت: تاثیر دوم این حماسه موجب خشم و عصبانیت دشمنان و منافقان و تاثیر سوم آن موجب بیداری عده‌ای شد که در تا حدودی دچار شک و تردید شده‌ بودند. استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: ما نیاز به شاخص داریم و شاخص ما رهبری و ولایت است و اتفاقی که در قیام عاشور افتاد این بود که مردم این شاخص را نشناختند. وی خاطرنشان کرد: امام (ره) به موضوع ولایت نگاه عرفانی دارد و در جایی می‌فرمایند ولایت فقیه برای مسلمین یک هدیه الهی است که خدای تبارک و تعالی داده است.

در حاشیه این همایش تصاویر سلسله مباحث فتنه 9 دی توسط اداره اوقاف و امور خیریه دشتی در قالب نمایشگاه و همچنین 140 عکس از حضور حماسی مردم دشتی در راهپیمایی 9 دی 1388 از شهرهای خورموج، کاکی و شنبه در قالب نمایشگاهی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی به نمایش گذاشته شد. ضمنا مردم شهرستان دشتی با نوشتن طوماری ضمن حمایت مجدد خود با ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای و ولایت فقیه از قوه قضائیه خواستار دستگیری سرانه فتنه شدند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:21 عصر     |     () نظر
تمدن: فکر نمی‌کردیم حرمت‌شکنان روز عاشورا و موسوی و کروبی این‌قدر وقیح باشند

استاندار تهران گفت: حماسه 9 دی، معجزه الهی و محصول باور اصیل و معنوی مردم بود که خود را در خیابان‌های تهران و ایران نشان داد. 

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه این حماسه محصول حمایت خداوند از خون شهدا بود، افزود: اگر چه از بعدازظهر عاشورا اعتراض مردمی به هتک حرمت عاشورا آغاز شد اما رودخانه ها به هم پیوست و اقیانوسی به نام 9 دی پدید آمد.

وی ادامه داد: از همان روز، غربی ها فهمیدند که به بن بست رسیده اند و سران فتنه که فردای آن روز جلسه داشتند، با قوت گفتند که ما در انتخاب روز عاشورا برای این حرکات، اشتباه کردیم.

استاندار تهران حماسه 9 دی را با دو روز ورود و تشییع پیکر حضرت امام خمینی(ره) قابل مقایسه دانست و گفت: در این روز هم مثل همیشه مردم از مسئولین جلو افتادند. من وقتی به مسیر خیابان انقلاب رسیدم، اعلام کردم که بالگرد صداوسیما راخبر کنند، چون معلوم بود که این حرکت و حماسه جز با پرواز بر فراز آسمان قابل رصد و نشان دادن به دنیا نیست.

وی اضافه کرد: با این حال، تصویربرداران هم از ثبت این حماسه بزرگ عقب افتادند و موج جمعیت همه را تحت تاثیر قرار داد، چراکه شرایط به‌نحوی بود که کسی نمی توانست موقعیت خود را نسبت به کل جمعیت معلوم کند و این شعر محتشم کاشانی به ذهنم آمد که "باز این چه شورش است که در خلق عالم است..."

تمدن در مورد آغاز این هتک حرمت ها در روز تاسوعای 88 گفت: در روز تاسوعا هم عده ای در مسیر میدان فردوسی تا میدان انقلاب برای هیئت‌های مذهبی مزاحمت ایجاد کردند و صفوف آنها را برهم ریختند که تا حدودی جلوی آنها گرفته شد و ما احتمال نمی دادیم که فتنه‌گران آن‌قدر وقیح باشند که در روز عاشورا دست به چنین هتک حرمتی بزنند.

رییس شورای تامین استان تهران، انتقاد به نیروهای امنیتی و انتظامی در ضعف برخورد با هتاکان عاشورا وارد دانست و گفت: حقیقت این بود که ما باور نمی کردیم که وقاحت این جریان تا اینجا ادامه پیدا کند که روز عاشورا را برای اهداف خود انتخاب کند و به آن کارها دست بزنند.

وی با تشریح وقایع روز عاشورا، گفت: ساعت نه صبح آن روز بود که اولین اطلاعات و اخبار از میدان ولی عصر تا چهارراه ولی‌عصر به من رسید. در این محدوده چند سطل زباله و چند ساختمان را آتش زده بودند و در دسته های عزاداری اخلال کرده بودند. وقتی به آن محدوده رسیدم، دیدم که موتور سیکلت های عزاداران را هم به آتش کشیده‌اند. راه ها را هم بسته بودند و نمی گذاشتند که هیچ ماشینی تردد کند. عده‌ای از دختران و پسران سازماندهی شده هم سوت و کف می زدند و این جریان تا ساعت 12 و نیم ادامه داشت. در این میان، موسوی و کروبی هم جریان را از پشت صحنه هدایت می کردند.

استاندار تهران در مورد ترکیب بازداشت شدگان روز عاشورا گفت: در میان آن‌ها از طیف های مختلف مثل بهایی ها، منافقین، ضد انقلاب، کوموله‌ها و دموکرات‌ها وجود داشتند و نشان می داد که چه هماهنگی پر قوتی در پشت پرده آنها وجود داشته است.

وی، حمایت موسوی و کروبی از ساختارشکنان در روز عاشورا را از اصل حرمت‌شکنی‌ها بدتر دانست و گفت: تصورمان این بود آن‌ها به خاطر حفظ آبرو هم که شده، این حرکات را محکوم می‌کنند، اما با تمام وقاحت، حرمت‌شکنان را مردم خداجو نامیدند.

وی تاکید کرد: خواست خدا بود که نقاب از چهره این جریان بیفتد و برخی مردم بی اطلاع، نسبت به مسائل آگاهی پیدا کنند. 9 دی هم در امتداد همین عنایات الهی بود. به نظر من اگر غدیر در صدر اسلام یک بار اتفاق افتاد، در انقلاب ما چندین بار تکرار شد. 9 دی هم یکی از این غدیرها بود. چریان فتنه هم باید بداند که قطعا روزهای سیاه و کدرتری را پیش رو خواهد داشت و هنوز انتقام توهین به ساحت امام حسین(ع) از آنها گرفته نشده و باید منتظر روزهای بدتری باشند.

استاندار تهران همچنین از پیشنهاد خود به رییس جمهوری برای ثبت روز 9 دی در تقویم های رسمی خبر داد و گفت: بعد از گذشت چند روز از این حماسه، در نامه ای به آقای رییس جمهور، پیشنهاد کردم تا این روز را ثبت کنند که ایشان هم با ارجاع این پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی، مقدمات این کار را فراهم کردند و از امسال، نهم دی ماه به عنوان روز "پیوند عاشورایی امام و امت" معرفی شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:21 عصر     |     () نظر

9 دی؛ محصول وحدت مردم و مسؤولان

در این بیانیه با اشاره به حضور میلیونی مردم بعد از وقایع تلخ عاشورای 88، از 9 دی به عنوان فتح الفتوح مردم ایران نام برده و آمده است: یوم الله 9 دی، فتح الفتوح مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در برابر تمام جبهه کفر و نفاق بود. آتشفشان فتنه ای پیچیده که از چند روز مانده به حماسه 40 میلیونی مردم در انتخابات 22 خرداد 1388، به نیت آتش زدن خیمه نظام اسلامی فوران کرد، آنچنان با معجزه خروش امواج طوفانی مردم در اعتراض به هتک حرمت عاشورا و عزاداران حسین (ع) مواجه شد که گدازه های سرکش آن به سنگهای سخت و اساطیری اقوام لجوج عاد و ثمود مبدل گشت؛ گویی که هیچگاه در این سرزمین مقدس، آتشفشانی فعال نبوده است.

در بخش دیگری از بیانیه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از حرکت خودجوش مردم در 9 دی 1388 به مهر تایید لبیک به رهبری در 22 خرداد تعبیر و تأکید شده است: تظاهرات عظیم مردم در یک روز غیر تعطیل و اجتماع غیر متعارف آنان، نمایش تجلی دست قدرت الهی، روح ولایت و عنایت ائمه معصومین در اراده و بصیرت مردم بود که در حرکتی خودجوش و انقلابی، لبیک 40 میلیونی خود به نظام اسلامی و رهبری حکیم آن در 22 خرداد را این بار در خیابانهای سراسر کشور به میدان آورده و بر آن مهر تاییدی دوباره زدند تا دشمنان و فتنه گران کینه توز و زخم خورده از امام و انقلاب را تا مدتها از خیال خام جداکردن مردم از نظام و رهبری مایوس سازند؛ لذا حماسه ماندگار و متمایز نهم دی را نمی توان محصول تلاش هیج کدام از جریانهای سیاسی کشور و حتی یک تلاش دولتی برشمرد؛ بلکه پیام نهم دی وحدت حداکثری مردم و پیوند ناگسستنی میان مردم و مسوولان نظام بود.

همچنانکه در دهه اول انقلاب، هشت سال دفاع مقدس مردم در برابر جنگ سخت تحمیلی، دارای نقطه عطف حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد بود؛ و همچنانکه 23 تیرماه 78 حماسه پایانی دهه دوم و آغازین دهه سوم انقلاب بود، هشت ماه دفاع مقدس مردم در برابر جنگ نرم دشمنان داخلی و خارجی نقطه عطفی چون 9 دی داشت تا پیروزی این دفاع 8 ماهه در 22 بهمن 88 جشن گرفته شود.

در این بیانیه همچنین به واکاوی و بازخوانی عبرتهای وقایع حوادث سال گذشته پس از انتخابات جهت آمادگی در مقابل فتنه های پیچیده تر تأکید و تصریح شده است: هشت ماه دفاع جانانه مردم به رهبری منحصر بفرد و پیامبر گونه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ضرورتی است که از این پس باید به آن در مجامع گوناگون و کرسیهای نظریه پردازی پرداخته شود. نقش و جایگاه بی بدیل رهبری، تاثیر خواص بصیر و بی بصیرت، اراده و آگاهی مردم، چگونگی ریزش ها و رویشها و دهها عنوان دیگر می تواند محور این عبرتها باشد تا آمادگی لازم برای مقابله با فتنه های پیچیده تر آینده حفظ شود. تصور اینکه دشمن شکست خورد و دشمنی ها پایان یافت، خیال باطلی است که خدای ناکرده در آینده کشور را دچار خسران خواهد نمود. حفظ مولفه هایی اساسی نظیر شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ى مناسب تنها با آمادگی قبلی و حفظ بصیرت لازم به دست خواهد آمد.

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بخش پایانی بیانیه اخیر خود ضمن پافشاری بر لزوم احقاق حق خون های به ناحق ریخته در حوادث تلخ فتنه 88 خاطرنشان ساخته است: سران فتنه که با تدبیر حکیمانه نظام در زندان افکار عمومی به سر می برند بدانند که روز محاکمه آنان و یاران بزدل خارج نشین آنها فراخواهد رسید و باید پاسخگوی گناه امیدوار ساختن دشمن، ظلم عظیمی که به نظام اسلامی روا داشته شد و خونهایی که در پی لجاجت و بی قانونی آنها از بی گناهان به زمین ریخته شد باشند. آن روز دیر نیست و قطعا در آن روز قوه قضاییه مطالبات بحق مردم را از ایشان باز خواهد ستاند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:20 عصر     |     () نظر

پاسخ بی‌شرمانه به خواسته مردم در 9 دی
بیانیه‌ای که از بی‌سابقه‌ترین جسارت‌ها دفاع کرد؛

گرچه کمتر از سه روز بعد در 8 و 9 دی ماه،‌ مردم مومن ایران اسلامی در راهپیمایی های ده ها میلیونی خود این جسارت ها را بشدت محکوم و بر مجازات شدید عوامل و سران این هتاکی ها تاکید کردند اما در پاسخ به این تاکید روشن، سران فتنه با حمایت از هتک حرمت عاشورا بسیاری را متعجب کردند.

نهضت سبز نبوی به نقل ازشبکه ایران: تقریبا برای همه باور نکردنی بود؛ اما عده ای آشوبگر در پایتخت ام القرای جهان اسلام با سوت و کف و هلهله در روز

عزای اباعبدالله (ع) با آتش کشیدن خیمه های عزاداری ایشان صحنه ای مشابه کربلای سال 61 هجری را در برابر دیدگان مردم به تصویر کشیدند.

گرچه کمتر از سه روز بعد در 8 و 9 دی ماه 88،‌ مردم مومن ایران اسلامی در راهپیمایی های ده ها میلیونی خود این جسارت ها را بشدت محکوم و بر مجازات شدید عوامل و سران این هتاکی ها تاکید کردند اما در پاسخ به این تاکید روشن، سران فتنه با حمایت از آشوبگران روز عاشورا بر خشم راهپیمایان 9دی افزود؛ خشمی که ماه بعد و در 22 بهمن به صراحت ابراز شد.

درست دو روز پس از حماسه بی نظیر 9 دی، میرحسین موسوی در بیانیه ای که راهی رسانه های بیگانه و سایت های خبری اپوزیسیون کرد، مجبور شد چهره جریان فتنه را شفاف تر از گذشته کند. وی در این بیانیه که پیشوند "هفدمین" را به یدک می کشید، نه تنها هیچ اعتنایی به خواسته صریح ملت متدین ایران برای "ابراز برائت و بیزاری از هتاکان به قرآن مجید و روز عاشورا" نکرد که حتی عاملان جسارت روز عاشورا را همراهان خود خواند و از رفتار آنان در این روز "دفاع" کرد.

او در این بیانیه، اغتشاش روز عاشورا را "تجمع خودجوش مردمی" نام نهاد و همانند کروبی، اغتشاشگران را "مردمی خداجوی" و "عزاداران حسینی" خطاب کرد: " یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند."

*آشوبگران= جنبش عظیم سبز مردمی!

آقای موسوی همچنین بدون اشاره به تعداد اندک آشوبگران، آنان را "جنبش عظیم سبز مردمی" خوانده است و برخلاف اسناد و تصاویر موجود مدعی شد که آنان در روز عاشورا "حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند."

وی در ادامه بیانیه اش، رسانه ملی را به دلیل پخش فیلم اقدامات هواداران او به "بی عقلی" و "بی انصافی" متهم کرد و اهانت به قرآن، عاشورا و پاره کردن عکس حضرت امام را از سوی حامیانش "اتهامی مضحک" خواند: "مضحک است که بما تهمت اهانت به قرآن ، عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود."

*توجیه هتاکی ها

با این حال، آقای موسوی که دفاع مطلق از هتک حرمت امام حسین (ع) را دارای بازخورد مناسبی نمی دید، در عین حال درصدد برآمد که رویکرد هوادارانش در این روز را توجیه کند. بر همین اساس، او علت هتک حرمت روز عاشورا، قرآن مجید و دیگر اعتقادات مردم را، آنچه "برخورد خشن با هوادارانش" نامید، عنوان کرد.

آقای موسوی که پس از اقدامات حامیانش در روز عاشورا و نیز بعد از پاره کردن عکس امام خمینی(ره)، با انتقادات زیادی روبرو شده بود، همچنین درباره خود و هوادارانش گفت که "ما پیروان اباعبدالله حسین علیه السلام هستیم. ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود."

*ما توبه نمی کنیم

گرچه خواسته اصلی مردم بویژه در 9 دی ماه پاسخگویی به ملت و بازگشت به آغوش مردم بود اما او در بیانیه اش نه تنها به این موضوع توجهی نکرد که حتی در پایان بیانیه اش درباره مطالبه ای که مردم در جریان راهپیمایی ها اعلام کرده بودند،‌ نوشت که "اندیشیدن به این گونه راه حلها که عده ای توبه کنند تا این مشکلات حل شود عملا به بیراهه رفتن است."

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:19 عصر     |     () نظر

 گذری بر هشت ماه دفاع مقدس

فتنه

نهضت سبز نبوی سال 88 برای ملت ایران، سالی مملو از فراز و نشیب ، حوادث ، اهانت ها و افشاگری ها بود ، سالی که در آن شاهد حوادثی بودیم که

بخشی از آن به خارج و بخشی هم به عمال داخلی دشمنان خارجی بر می گردد.

 اکثریت مردم بر این باورند که جریان فتنه ، از انتخابات سال گذشته نشات گرفته است ، حال آنکه به حقیقت اینچنین نیست ، ماجرای فتنه با آغاز به کار انقلاب اسلامی در ایران فعالیت خود را بر علیه این کشور و این نظام آغاز کرد و از همان ابتدا با طرح ها ، نقشه ها و ارائه ی ایدئولوژی های منحرف و گاهی هم واهی ، سعی بر براندازی حکومت داشتند.

تقابل دشمنان ، اوایل انقلاب با ترورهای مکرر روشنفکران ، روحانیون و دولتمردان نظام و به صورت جنگ سخت بوده و این روند با پایان جنگ تحمیلی پایان یافت ، زیرا دیگر دشمن به خوبی دریافته بود که دیگر جنگ نظامی و کشتار در این منطقه اهدافشان را تامین نمی کند ، بنابر این مرحله ی جدیدی را پیش گرفتند و آن مرحله ی جدیدی به نام جنگ نرم یا روانی است ، جنگی که این بار نه جان و مال مردم ، که افکار و اعتقادات آنها را مورد هدف و شبیخون قرار می دهد و از هزاران جنگ سخت ، مهلک تر می باشد و ما این جریان را در فتنه ی پس از انتخابات سال گذشته به وضوح و روشنی مشاهده نمودیم زیرا که جریان فتنه ی اخیر ، اوج فعالیت دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

در این جنگ سرکرده های فتنه با توسل به انواع اعمال غیر اخلاقی ، غیر اجتماعی و خلاف شئون سیاسی مانند : ترور و تخریب شخصیت ها ، برچسب زدن ، انواع توهین ها و ... ، سعی بر ایجاد ناآرامی و غبار آلود نمودن اوضاع داشتند تا وضعیتی معترضانه و نا به سامان را به تصویر کشیده و با ارسال اخبار کاذب به برخی کشورهای غربی و دشمنان قسم خورده ی نظام جمهوری اسلامی ، حمایت آنها را نسبت به خود افزایش دهند ؛ رهبر انقلاب اسلامی نیز در این راستا همواره با یاد آوری سخنان به ظاهر دوستانه روسای جمهور آمریکا در دوره‌های مختلف ، می فرمایند: اگر چه این سخنان در ظاهر، نرم است اما در باطن ، همان پنجه چدنی در زیر دستکش مخملی است.

اکنون جامعه ی ما به مراتب بصیرتر از گذشته است و این بصیرت جلوی رخنه ی اغیار را گرفته است ، امروزه انقلاب از یک استحکام بالا و والایی برخوردار است که با این قبیل طرح ها ، نقشه ها ، برنامه ریزیها و سرمایه گذاری ها به تزلزل نه افتاده و نه خواهد افتاد

در این جریانات حمایت دولتمردان آمریکایی و اسرائیلی از سران فتنه از تمامی مواضع آنها چشم گیرتر و قابل تامل تر بوده است و همین جا است که حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند : " مراقب باشید ! هرگاه آمریکا از شما حمایت و تعریف کرد ، حتما دچار مشکل شده اید و این جا همان محل سقوط شماست ." و رهبر انقلاب اسلامی –مدظله العالی- نیز از بدو راه اندازی این فرایند (فتنه) ، بارها و بارها فرموده و گوش زد کردند که خواص مواضع خویش را روشن نموده و از هر گونه حمایت از سوی آمریکا ، اسرائیل ، منافقین و دیگر گروهک های ضد انقلابی تبری جسته و با اعلام تغییر موضع خود به بدنه ی نظام بازگردند ، و تاکید ایشان همواره بر " جذب حداکثری " و "دفع حداقلی " بوده و می باشد اما آنها برنگشته و با عداوت به راه خویش ادامه دادند.
اغتشاش

در طی هشت ماه ، روند جریان فتنه ، اهانت ها و توهین های فراوانی به مقدسات ، برخی بزرگان ، امام راحل (ره) و ... رخ داد که در ابتدا مردم سعی بر مدارا داشتند و البته با تزاید اهانت ها در برخی موارد ، وارد عمل هم شدند لیک آنچه که قابل تامل است این است که بر خلاف تقاضاهای وافر و مکرر بسیاری از مردم به جهت برخورد قاطع با سران فتنه ، نظام جمهوری اسلامی فرصتی دوباره به جهت بازاندیشی در اعمال و افکار را به آنها داد تا با ابراز پشیمانی و پی بردن به خطاهای خود سعی بر اصلاح آنها نمایند ، اما در ماجرای حرمت شکنی عاشورای 88 ، با بر هم زدن صفوف سینه زنی عزاداران حسینی و به آتش کشیدن خیمه ها و هیئت ها و ... توسط حامیان کاندیداهای شکست خورده ، حادثه ی عاشورای سال 56 برای ملت ایران تداعی شد ، روزی که منافقین در ظهر عاشورای حسینی به سوت و کف و پای کوبی و شادی پرداختند.

در جریان فتنه بعد از انتخابات کسانی گاه شبیه "بنی‌‌امیه" عمل کردند و قرآن بر سر نیزه کردند و در روز عاشورا نیز با شعار "یا حسین" بر تنها حکومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچی نموده و جریان منافقانه‌ ای راه انداخته و حرمت عزای سالار شهیدان را شکستند.

در این جا و این برهه ی زمانی ، دیگر کاسه ی صبر مردم لبریز گشت، این بار ملت ایران خود وارد میدان شده تا با مشت های گره خورده بر دهان فتنه گران کوبند و حماسه ای عاشورایی را رقم زدند.

حماسه ی نهم دی ، نه از آن حیث که خروش اکثریت را به تصویر کشید و نه از آن حیث که انزجار ملت از سران فتنه را به نمایش گذاشت ، که از آن جهت که خواستگاه پویشی انقلابی بود ، در خور تامل می باشد ، زیرا که این حماسه در برابر مصائب عاشورا ، همچو قطره ای در برابر دریا بود ، اما نکته ی حائز اهمیت آن است که جهان بینی مردم ایران اسلامی ، جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی می باشد و بر همین مبنا بود که در تمامی مراحل گذر از فتنه راهبرد " مدارا " را اختیار کردند ، اما در این نقطه یعنی اهانت به ائمه طاقت از کف دادند و به خروش آمدند.

در جریان فتنه بعد از انتخابات کسانی گاه شبیه "بنی‌‌امیه" عمل کردند و قرآن بر سر نیزه کردند و در روز عاشورا نیز با شعار "یا حسین" بر تنها حکومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچی نموده و جریان منافقانه‌ ای راه انداخته و حرمت عزای سالار شهیدان را شکستند

اما در این راستا و برای جلو گیری از این قبیل حوادث باید با بازگشت به سنت‌های الهی و تبعیت از اولیای تشیع، جامعه را در مسیر واقعیت و حقانیت قرار دهیم و با استفاده از رهنمودهای الهی و حیات بخش اولیای الهی و تبعیت از ولایت فقیه ، در عین رسوا کردن اهل فتنه و حامیان آنها به مردم بصیرت دینی ، فرهنگی و سیاسی داده شود تا کار بدین جا که نباید ، کشیده نشود.
فتنه

آن چه که اکنون شاهد آن هستیم ، شرایط غبار آلود زمان انتخابات با تمام سوء استفاده ها ،حمایت های کشورهای خارجی و داخلی و ... نتوانست کوچک ترین خللی در افکار و عقاید  این ملت ایجاد کند ، زیرا اکنون جامعه ی ما به مراتب بصیرتر از گذشته است و این بصیرت جلوی رخنه ی اغیار را گرفته است ، امروزه انقلاب از یک استحکام بالا و والایی برخوردار است که با این قبیل طرح ها ، نقشه ها ، برنامه ریزیها و سرمایه گذاری ها به تزلزل نه افتاده و نه خواهد افتاد.

اما ملت باید هوشیار باشند زیرا ؛ پایان یافتن فتنه 88، به معنای پایان یافتن دسیسه های جهان‌خواران نیست و آنان بار دیگر در تلاش هستند تا با فتنه های عمیق‌تر و پیچیده‌تر به میدان مبارزه جنگ نرم بیایند و به نظام و رهبر انقلاب ضربه وارد کنند؛ از این رو باید همه ملت همواره خود را آماده کنند تا در مبارزه آینده، با فراست کافی و استمداد از رهنمودهای مقام معظم رهبری – مدظله العالی - فریب دسیسه‌های آنان را نخورند.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:13 عصر     |     () نظر

نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با موج قانون خبر داد:
حمایت 15 میلیون دلاری از سران فتنه یکی از دلایل قطع رابطه با انگلیس است

نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت‌: هزینه 15 میلیون دلاری بی‌بی‌سی فارسی در حمایت از سران فتنه یکی از دلایل قطع رابطه با انگلیس است. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج قانون با بیان اینکه جنایات انگلیس به ترور اساتید هسته‌ای و عزادان تاسوعای حسینی در چابهار محدود نمی‌شود، اظهار داشت: جنایات و خباثت‌های انگلیس در طول تاریخ بیشمار است و به حوادث تروریستی اخیر محدود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انگلیس عامل تمام وقایع ضد ملت ایران در طول تاریخ است، عنوان کرد: انگلیس عامل اصلی تمام وقایع و فتنه‌هایی است که در طول تاریخ ایران اتفاق افتاده است از جمله می‌توان به حکومت رساندن رضاخان، ایجاد کودتای 28 مرداد و انتصاب محمدرضا و سرنگون کردن دولت مردمی مصدق اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه‌88  یکی دیگر از جنایات انگلیس و سردمدارانش در مقابل ملت مسلمان ایران بود، گفت: سیمای بی‌بی‌سی فارسی با هزینه 15 میلیون دلار در فتنه 88 برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از فتنه‌گران حمایت کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: انگلیس برای حمایت از سران فتنه از هیچ گونه حمایتی خودداری نکرده است از جمله می‌توان مصاحبه پی‌در‌پی سران فتنه با سیمای بی‌بی‌سی فارسی و پناهنده‌شدن اپوزیسیون‌ها به این کشور را برشمرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به تصویب طرح قطع رابطه با انگلیس در سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: تصویب طرح قطع رابطه با انگلیس پاسخ نمایندگان مجلس به یادداشت توهین‌آمیز سفیر این کشور است او در داخل خاک کشورمان ایران را به نقض حقوق بشر متهم و  در یادداشت خود ادعا کرد قدرت ایران با صدور قطعنامه مهار نخواهد شد و در این راستا در مدت زمانی کوتاه ترور اساتید هسته‌ای ایران را برنامه‌ریزی می‌کرد.

وی در پایان تأکید کرد: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) " آمریکا از شوروی بدتر، شوروی از آمریکا بدتر و انگلیس از هردوی اینها بدتر است"، در این راستا ملاحظات اقتصادی نمی‌تواند ادامه رابطه ایران با انگلیس را توجیه کند، البته ایران نیازی به رابطه اقتصادی با انگلیس ندارد چراکه انگلیس هیچ‌وقت خیرخواه منافع اقتصادی و سیاسی ایران نبوده است.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:10 عصر     |     () نظر

علت سکوت رفسنجانی درباره حماسه 9 دی ؟

تقریبا همه مسئولان و شخصیت های رسانه‌ای در سخنان یا نوشته هایی سالروز حماسه باشکوه مردم در 9 دی ماه سال 1388 را گرامی داشته‌اند اما آقای هاشمی رفسنجانی که بر دو صندلی ریاست مجلس خبرگان و مجمع تشخیص تکیه زده،‌ تاکنون در این باره سکوت کرده است.

 نهضت سبز نبوی
به نقل ازشبکه ایران: سران سه قوه در روزهای اخیر در سخنرانی هایی با تقدیر از بصیرت و هوشمندی ملت ایران،‌ سالروز حماسه 9 دی
ماه را گرامی داشته اند. رئیس قوه قضائیه، 9 دی را حضور در مقابل فتنه‌گرانی دانست که "می‌خواستند کشور را به اجانب بفروشند"، رئیس‌جمهور گفت که "ملت ایران در 9 دی از حرمت عاشورا، امام حسین(ع)، ملت ایران، انقلاب اسلامی، ‌عزت ملت ایران و حریم ولایت و امامت دفاع کرد" و رئیس مجلس هم پیام قیام 9 دی را ایستادگی و پایداری ملی بر میثاق انقلاب خمینی اعلام کرد.

بسیاری از دیگر مسئولان و شخصیت های مطرح دانشگاه و حوزه هم به تشریح ابعاد و اهمیت این روز برای نظام پرداخته اند ولی خلاف انتظارها، آقای هاشمی رفسنجانی همچنان درباره این روز باشکوه حاضر به موضع گیری نشده است.

البته آقای هاشمی سال گذشته و پس از واقعه هتک حرمت عاشورای حسینی هم که منجر به خلق حماسه 9 دی از سوی مردم شد، تا حدود یک هفته هیچ موضعی نگرفت به طوری که سکوت نسبتا طولانی او به همراه مواضع که در جریان آشوب های پس از انتخابات گرفته بود، باعث شد که مردم در تجمع بزرگ عاشورائیان(9دی) پلاکاردهایی را در انتقاد از سکوت وی حمل کنند.

راهپیمایان چنین عنوان می کردند که از آقای هاشمی رفسنجانی انتظار اتخاذ مواضعی روشن و دور از ابهام دارند. این درخواست در شرایطی مطرح می شد که رفتار نزدیکان رئیس مجمع تشخیص از جمله مهدی و فائزه هاشمی نیز زیر ذره‌بین افکار عمومی قرار داشت.

مهدی هاشمی حتی پس از خروج از کشور همچنان به هدایت، تامین و تقویت جریان فتنه متهم بود. البته فائزه نقش آفرینی آشکارتری داشت، چنانچه انتشار فیلم حضور او در میان آشوبگران روز عاشورا، وی را به عنوان "همراه همیشگی آشوبگران" مطرح کرد و آقای هاشمی را به دلیل سکوتش در این باره در معرض موج جدیدی از انتقادات قرار داد.

این واقعیت ها آقای هاشمی را آزار می داد با این حال او تلاش محسوسی برای خروج از میدان انتقادات مردمی نکرد. گرچه تجربه دی ماه سال گذشته آقای هاشمی،‌ این انتظار را ایجاد کرده بود که او امسال درباره رویدادهای بزرگ مردمی همچون 9 دی موضع گیری روشنی کند اما سکوت روزهای اخیرش سایه ابهام را بر مواضع آقای هاشمی سنگین تر از گذشته کرده و احتمال افزایش انتقادات از او را زیاد کرده است.

این در حالی است که کمتر از 24 ساعت پیش و درست در روز هشتم دی ماه، هیئت رئیسه مجلس خبرگان تشکیل جلسه داد و فرصت اظهارنظر برای آقای هاشمی درباره 9 دی هم فراهم شده بود. گفتنی است، بخشی از محافل ضد انقلاب بر پایه همین رویکرد آقای هاشمی ادعا می کنند که او با سکوتش در واقع حمایت خود را از سران و جریان فتنه اعلام می کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:9 عصر     |     () نظر
بازخوانی حماسه بزرگ 9 دی/4
عاشورا، فائزه، آقازادگی، خاتمی، جماران، خواهرزاده موسوی، سوت و کف

محمد مهدی تهرانی: همه چیز انگار از عاشورا شروع شد. عاشورای 88 مملو از گزاره‏های معنادار برای تاریخ ایران اسلامی بود؛ مملو از حرف‏ها و کلید واژه‏ها. آن روز انگار تاریخ ایران اسلامی ورق دیگری خورد. تمام اهانت‏ها و جسارت‏های مطبوعات دوم خردادی طی سال‏های اصلاحات یک‌باره به دست مردم خداجوی موسوی به تصویر کشیده شد و اوج التزام و پایبندی سبزها به شعایر دینی به نمایش درآمد.

عاشورا معضل آقازادگی در ایران را برملا کرد. پرده از نیت‏ها و منش و روش سبزها برداشت و ماجرای فتنه را مختومه کرد. حرمت شکنی‏های فاطمیه و پایکوبی‏های خیابانی قبل از انتخابات به عاشورا رسید تا بعد از به بازی گرفته شدن رنگ سبز نوبت به رنگ سیاه عزای سیدالشهداء(ع) برسد و از این طریق برآوردی روشن از پایگاه اجتماعی دو جریان اکثریت و اقلیت به نمایش گذاشته شود.

مصونیتی به نام آقازادگی موجب شرمساری نظام قضایی خواهد بود

آن روزها اگرچه نقش‏آفرینی آقازاده‏ها مشخص شده بود، اما هنوز عزمی برای برخورد با آنها دیده نمی‏شد. دکتر الهام در پاسخ به سؤالی درباره برخورد قوه قضائیه با آقازاده‌ها در موضوعات اقتصادی و در حوادث بعد از انتخابات گفت: «برابری در مقابل قانون به ویژه قانون جزا، مهم‌ترین رکن احساس امنیت قضایی است. اگر قوه قضائیه در این خصوص اهمال کند، احساس امنیت قضائی آسیب می‌بیند.»

تاسوعا، جماران و عزاداری با کف و سوت

سبزها در روز تاسوعا در جماران گرد خاتمی جمع شدند تا با کف و سوت، عمق اعتقادشان به سیدالشهداء را به نمایش بگذارند. مدعیان خط امام باز هم کف و سوت‏ها را ندیدند و آن قدر زبان در کام گرفتند که در عاشورا حتی خیمه‏های عزای سیدالشهدا و قرآن مجید هم به آتش کشیده شد.

سکولارها، ضد دین‏ها و سلطنت طلب‏هایی که با انقلاب و امام مشکل داشتند و سال‏ها کینه امام را در دل داشتند، به واسطه آنچه جریان فتنه، مجال خود نمایی یافتند و شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" سردادند. هر چه گذشت صف بندی‏ها مشخص تر شد و پایگاه اجتماعی دو جریان اکثریت و اقلیت حاضر در کشور روشن‏تر شد، به‌طوری که بعد از عاشورا دیگر همه می‏‏دانستند چه خبر است. در واقع اگر تا پیش از آن می‏‏بایست با تلاش فراوان عمق نفاق و رویکردهای ضددینی جریان ساختارشکنان برای مردم شرح داده می‏‏شد، این بار نفاق عریان شد تا همه حق و باطل و حامیان آن را بازشناسند.

اشرافیت حامی اصلاحات و سکوت و رخوت مدعیان خط امام زمینه میدان‎داری افراطیون ساختارشکن را فراهم کرد. جسارت‏ها اگر چه بی حد و حصر بود اما کسی تا کنون جرأت نکرده بود حرمت عاشورای امام حسین(ع) را بشکند و آن را با کف و سوت بگذراند. طبیعی بود که در این شرایط، جریان نفاق در سیر استدراجی خود سرعت دو چندان بگیرد.

در روز تاسوعا جمعیت اندک فتنه‌گران به گونه‏ای بود که حتی ناامیدی خبرگزاری فرانسه، رویترز، الجزیره را نیز در پی داشت. خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران در ارتباط تلفنی با شبکه تلویزیونی فرانس 24 در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اتفاقات روی داده در تهران گفت: «فقط چند صد نفر به دعوت گروه های مخالفان پاسخ مثبت دادند و به خیابان‌های مناطق مرکزی تهران و به طور مشخص‌تر به خیابان انقلاب ریختند تا برای برگزاری تظاهرات تلاش کنند اما پلیس کنترل مرکز تهران را در اختیار گرفت و تظاهر کنندگان متفرق شدند.»

الجزیره انگلیسی نیز گزارش داد خبرهای دریافتی از ایران حاکی است در اطراف میدان انقلاب شمار معدودی از مردم شعارهایی سرداده اند و سپس متفرق شدند. خبرنگار بی‌بی‌سی هم که از تجمع پرشمار جریان فتنه برای سوءاستفاده از عزاداری روز عاشورا ناامید شده بود، دلیل این مسئله را عدم صدور اطلاعیه رسمی از سوی رهبران این جریان دانست. خبرگزاری رویترز هم که گویا پس از مشاهده جمعیت پراکنده و کمتر از 500 نفره اغتشاشاگران ترجیح داده بود اخبار را به نقل از سایت‌های ضدانقلاب ایرانی منتشر کند، به نقل از خبرنگار مستقر خود در دفتر تهران خبری روی خروجی نداد.

مردم هتاکان را از جماران بیرون کردند/سخنرانی خاتمی نیمه‌تمام ماند

فتنه‌گرانی که در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه مقدس جماران به سردادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند، با خشم مردم انقلابی حاضر در حسینیه مواجه و از این محل اخراج شدند.

در جریان این برنامه، مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زد و خوردهایی شد. در ادامه برنامه در حالی که خاتمی سخنرانی خود را آغاز کرده بود، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه جماران آغاز شد و سپس نیروی انتظامی با ورود به محل تلاش کرد کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد.

برخی افرادی که با نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در خیابان یاسر منتهی به جماران کردند.

در داخل حسینیه جماران و اوسط سخنرانی خاتمی نیز در حالی که چندین بار هتک حرمت شب عاشورا توسط فتنه‌گران با اقدام به کف زدن تکرار شد، درگیری‌ها بالاگرفت و تعدادی از حاضران با سردادن شعارهایی مانند "منافق حیا کن، جماران را رها کن" خواستار خروج این افراد از حسینیه شدند. خاتمی با مشاهده این وضع، سخنرانی خود را قطع کرد و محافظانش بلافاصله او را به بیرون منتقل کردند.

تاریخ تکرار نشد/ مردم‌حسینی‌تهران یزیدیان را فراری دادند

هر گونه که بود، عاشورا بالاخره رقم خورد و پای کف و سوت‏های شب گذشته در جماران به خیابان‏ها رسید تا خیمه‏های عزای سیدالشهداء(ع) نیز به آتش کشیده شود. از صبح عاشورا عده‌ای که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز اموی را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع) پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند.

برخی بقایای فرقه موسوی شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "یا حسین میرحسین" را در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و به هم می‌زدند، تکرار می‌کردند.

این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آورند و با تخریب اموال عمومی به‌ویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زور وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به‌دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاش‌گران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند.

آشوبگران در تقاطع اسکندری- آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند.

این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مؤمن دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند.

اغتشاش‌گران در تقاطع کریمخان- حافظ، دو خودروی پلیس را آتش زدند و تاکنون آتش زدن 26 موتور از موتورهای ناجا و مردم نیز گزارش شده است. این افراد، همچنین در مسیرهای اصلی اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان کردند، به طوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فراگرفت.

عزاداران عاشورایی به میدان آمدند

تمام شدن مراسم‌های عزاداری با نماز ظهار کافی بود تا جمع کثیری از عزاداران به خیابان‏ها بیایند و رو در روی فتنه‏گران بایستند. شمار قابل توجهی از مردم نیز در تقاطع انقلاب- فلسطین تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای انقلابی از جمله "لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است" و سینه‌زنی، اقدامات خرابکارانه اغتشاش‌گران را محکوم کردند.

حاج سعید حدادیان که در دانشگاه تهران به عزاداری پرداخته بود، با جمعی از مردم و دانشجویان در خیابان انقلاب حاضر شد. دیگر بغض دیرین انقلابیون ترکیده بود. عاشقان ولایت، شعارهای "الله اکبر خامنه‌ای رهبر"، "حزب فقط حزب الله، سید علی روح الله"، "منافق حیاکن عاشورا را رها کن" و "مرگ بر منافق"، "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی"، "ماشالله حزب الله"، "مرگ بر منافق"، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"،‌" وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش عالم نتواند که جوابم دهد" سر دادند و هرلحظه بر شمار راهپیمایان مردمی افزوده می‏شد.

امویان در حاشیه میدان ولی‌عصر(عج) تهران، پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) را پاره و کیوسک پلیس را نیز آتش زدند. تعداد زیادی از بانوان عزادار حسینی(ع) نیز در خیابان حافظ به سمت تقاطع کالج راهپیمایی کردند. راهپیمایان که پرچم های عزای حسینی و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، با سر دادن شعارهای انقلابی مانند "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی" حرکت اغتشاش‌گران را محکوم کردند.

همچنین گروه های مردمی با حرکت روی پل حافظ جمهوری بر ضد اغتشاش‌گرانی که تعدای از آن‌ها در مسیر خیابان جمهوری بودند، شعار دادند. صدها موتور سوار نیز که پرچم های هیئات خود مرکب از "یاحسین"، "یا مهدی ادرکنی" و... را به دست گرفته‌اند، به طور مستمر در خیابان انقلاب به گشت زنی پرداختند.

قتل مشکوک خواهر زاده موسوی

بنا بود با انتشار خبر قتل خواهرزاده موسوی موج جدیدی از مظلوم‏نمایی و آشوب‏طلبی کلید بخورد که فتنه‏گران در این راه ناکام ماندند. قتل خواهرزاده موسوی در حالی در محدوده چهارراه کالج یکی از مراکز تجمع اغتشاشگران صورت گرفت که گزارش ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‏های ترور در این اقدام مشکوک داشت، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله وسلاح مخصوص تیم های ترور بود.

گفته می شد بیش از ده نفر از اعضای کددار سازمان منافقین در اغتشاشات روز عاشورا بازداشت شده‏اند. دکتر مرندی استاد دانشگاه تهران در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از ابهامات کشته شدن خواهر زاده میرحسین موسوی سخن گفت و این واقعه را مطابق شواهد موجود مشکوک توصیف کرد. او گفت: «من دقیقا نمی دانم که تعداد کشته ها چقدر است اما از چهار نفری که کشته شدند، تنها یک نفر به ضرب گلوله کشته شد که آن یک نفر خواهرزاده آقای موسوی بود!» انگار قرار بود ماجرای ندا آقاسلطان تکرار شود و ماجرای خونخواهی به راه افتد و این همه با همراهی نکردن خانواده خواهرزاده موسوی و نیز خروش انقلابیون به واسطه هتک حرمت عزاداری سیدالشهدا(ع) ناکام ماند.

اطلاعیه ناجا که کمی بعد منتشر شد، خود گواهی بر مشکوک بودن ماجرا بود. در این اطلاعیه تصریح شده بود: «آقای سید علی موسوی حبیبی بدون این‌که در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در یکی از خیابان‌های فرعی تهران(خیابان شادمان)، در حدود ساعت 12 الی 13 ‌ششم دی در حین حرکت، به دست سرنشینان یک دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته که به علت تأخیر در انتقال به بیمارستان دچار خون‌ریزی شدید شد و فوت کرد.»

روایت امام جماعت نماز ظهر عاشورا از حمله طرفداران موسوی

حجت الاسلام صالحان امام جماعت نماز میدان جمهوری در گفتگویی اتفاقات روز عاشورا را تشریح کرد. او گفت: «ساعت 11:40 این اغتشاشگران از بالا به خیابان نواب سرازیر شدند به گونه ای که پشت صفوف نماز خانمها رسیدند، اتفاقا پشت صف خانمها سطل زباله های قابل اشتعال که همواره ابزاری برای این جماعت است و شهرداری هم رسیدگی نمی کند وجود داشت که عده ای که نمادهای سبز داشتند قصد به آتش کشیدن آنها را داشتند که با ممانعت برخی از اعضای هیات و بسیجی ها جلوگیری شد.»

وی با بیان اینکه اگر این سطل ها آتش می‏گرفت خانمها که نزدیک آنها بودند هم می‏سوختند گفت:«زمانی که از آتش زدن سطل زباله ناتوان شدند، ضلع غربی را که شهرداری از یک هفته قبل کنده بود باعث شد که سنگهایی در اختیار اغتشاشگران قرار گیرد، و سنگها هم به گونه‏ای بود که حدود 10 متر را در اختیار آنها قرار داده بود تا سنگ‏پرانی کنند لذا موفق به این کار شدند.»

صالحان به مجروحان این حادثه اشاره کرد و اظهار داشت:«یکی از رفقای ما که خلبان ایران ایر است با همسر و فرزندش آمده بود که قصد داشت در برابر این جماعت بایستد ولی متاسفانه ایشان را در برابر همسر و فرزندش کف خیابان خواباندند و به شدت وی را مجروح کردند، همچنین بینی یکی دیگر از افراد را شکستند، و علیرغم اینکه دوستان از اصابت سنگها به بنده و مردم جلوگیری می‏کردند یکی از سنگها نیز به بنده خورد و من از ناحیه گوش و صورت به شدت زخمی شدم.»

حضور فائزه هاشمی در هتک حرمت عاشورا

کمی بعد فیلمی منتشر شد که از حضور فائزه در جمع اغتشاشگران روز عاشورا حکایت داشت. خبرگزاری فارس طی خبری نوشت:«فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا هم به جمع آشوبگران در تهران پیوست.»

این خبر می‏افزود:«فائزه هاشمی که در چند روز تعطیلات در تفرج در شمال کشور بسر می‌برد این منطقه را به قصد حضور در اغتشاشات روز عاشورا تهران ترک کرد. وی روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد.»

نامه سرگشاده سیدحمید روحانی به هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی در مقابل اهانت‏هایی که در روز عاشورای حسینی صورت پذیرفت، سکوت کرد. در این زمان بود که حمید روحانی قلم به دست گرفت تا هاشمی رفسنجاین را مخاطب خود قرار دهد.

سید حمید روحانی نوشته بود: «باور این جمله به نقل از شما در رسانه‌ها سخت است که: "جمهوری اسلامی حمایت مردم را از دست داده است"!! (گاردین سایت بی بی سی، 27 / تیرماه / 88 ) آیا می‏دانید که استکبار جهانی و در رأس آن شیطان بزرگ اگر روزی این دروغ را باور کنند که "جمهوری اسلامی حمایت مردم را از دست داده است" در یورش به ایران درنگ نمی‌کنند؟ آیا این گونه سیاه‌نمایی‌ها آب به آسیاب دشمن نمی‌ریزد؟ و دشمن را به طمع نمی‌اندازد؟»

در این نامه آمده بود: «جنابعالی با این اشتباه آشکار که در زندگی سیاسی خود دارید، چگونه خود را در حد امام می‌نمایانید؟! امام را در جریان بنی‌صدر به زیر سؤال می‌برید و ادعا می‌کنید که امام به سبب اینکه در جامعه حضور نداشت از ماهیت بنی‌صدر آگاهی نیافت و جنابعالی چون در میان مردم بودید و در اجتماع حضور فیزیکی داشتید، بنی صدر را به درستی شناخته بودید و خطر او را دریافته بودید لیکن امام خطر را برنمی‌تافت! و از بنی‌صدر حمایت می کرد و سرانجام دریافت که نظر شما درست و مطابق با واقع است! و …جنابعالی اگر به راستی این ادعا را باور دارید که امام به سبب اینکه در اجتماع حضور نداشت، بنی‌صدر را به درستی نشناخته بود و به ماهیت او پی نبرده بود، باید عرض کنم که هنوز امام را نشناخته‌اید.»

سید حمید روحانی با اشاره به نامه منتشر شده از سوی هاشمی خطاب به او نوشت:«این نخستین‌بار نیست که جنابعالی برای به زیر سؤال بردن کسانی که به نقد از کار و کردار شما برخاسته‌اند به اتهام‌ زنی روی می‌آورید و تلاش می‌کنید که منتقدان را با لجن‌پراکنی و پیرایه‌تراشی خاموش سازید، زبان‌ها را ببندید، قلم‌ها را بشکنید و همگان را به تسلیم و کرنش وادارید. شما در پی رحلت امام عزیز آن روز که بر تخت ریاست جمهوری تکیه زدید و بر این باور بودید که حرف و سخن و رأی و نظر شما باید "فصل الخطاب" باشد! آیا به یاد دارید که با برخی از همسنگران دیرینه خود به جرم اینکه در برابر حرف و نظر شما حرف داشتند و به نقد و نظر می‌پرداختند چه رفتاری کردید؟ آیا به یاد دارید که به آقای کروبی چه نسبت‌های ناروا دادید؟! آیا می‌دانید که نسبت به حاج خانم کروبی، آن بانوی سخت کوش، دلسوز و وفادار به کانون خانواده که همه توان خود را در راه خدمت به کشور و ملت به کار گرفته بود، چه ظلم و جفایی کردید؟! آیا بر این باورید که تاریخ این ناروایی‌ها و جفاکاری‌ها را به دست فراموشی می‌سپارد؟ البته چوب این رفتار ناشایست خود را نیز خوردید و آنچه را که به ناحق به دیگران نسبت دادید دامنگیر خودتان شد؛ اما دریغ که درنیافتید، به خود نیامدید و باور نکردید که "دار دنیا دار مکافات است."»

روحانی افزود:«به دنبال نامه سرگشاده جنابعالی به مقام معظم رهبری و اولتیماتومی که در آن نامه داده بودید، نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی و دلسوزان و وفاداران به نظام جمهوری اسلامی نگران و اندیشناک شدند که مبادا جنابعالی در اندیشه جدایی از رهبری و مخالفت با ایشان باشید. در پی آن مطرح شدن شورای رهبری و زمزمه آن از سوی جنابعالی این نگرانی را بیش از پیش قوت بخشید که جنابعالی نقشه‌هایی در سر دارید. بسیاری از موضع گیری‏های مردمی بر ضد شما نیز ریشه در این رفتار نامناسب شما داشت. در چنین شرایطی خرد و مصلحت اقتضا می‌کرد که جنابعالی پیروی خود را از مقام رهبری و لزوم اطاعت از ایشان را با صراحت و بی‌پرده اعلام کنید و به نگرانی‌ها پایان دهید، لیکن جنابعالی نه تنها این کار را نکردید بلکه اعلام کردید که "من 50 سال با آیت‌الله خامنه‌ای رفیقم"! و بدین گونه از روشن کردن موضع خود در برابر رهبری سر باز زدید. آیا مخاطب از این جملة شما این برداشت را نمی‌کند که به اصطلاح معروف در میان دعوا نرخ تعیین کردید و جایگاه خود را نشان دادید؟! و انگار با زبان بی‌زبانی خواستید بگویید که من نیز در سطح ایشان و در همان قد و قواره‌ام؟! و می توانم در همان جایگاه قرار بگیرم؟!»

بزرگ‌ترین خطر غرور، خودخواهی، خودبزرگ‏بینی و افتادن در ورطه لیبرالیسم است

سید حمید روحانی تصریح کرده بود: «امروز بزرگ‌ترین خطری که پیروان خط امام را تهدید می‌کند افزون بر غرور، خودخواهی و خودبزرگ‌بینی و فرو افتادن در ورطه سیاست شوم لیبرالیستی است که خطر آن برای حوزه‌های اسلامی و مقامات روحانی از خطر مارکسیسم به مراتب بیشتر و شکننده‌تر است؛ چنانکه تحجرگرایی نیز برای روحانیت از زهر هلاهل خطرناک‌تر می‌باشد، لیکن آن چه امروز یاران امام را به سقوط و بی‌آبرویی تهدید می‌کند و از مردم جدا می‌سازد، اندیشه استعماری لیبرالیستی است که حتی بزرگانی چون آقای منتظری را از امام و انقلاب گرفت و از مردم جدا کرد و امروز نیز می‌بینیم که چهره‌هایی انقلابی،‌ با پیشینه درخشان خط امامی را، به کام خود فرو برده و رویاروی مردم قرار داده است.»

او با اشاره به خطر لیبرالیسم آورده بود:«یکی از آثار شوم گرایش به لیبرالیسم جدا شدن از مردم است. لیبرالیست‌ها هیچ گاه با مردم حرکت نمی‌کنند، در صف مردم حضور ندارند، در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی دیده نمی‌شوند، زبان مردم را درک نمی‌کنند، خصلت مردمی ندارند، از مردم فراوان دم می‌زنند، لیکن از راه و مرام مردم بیگانه‌اند نمونه آشکار این جریان "نهضت آزادی " است که از روز موجودیت خود تا به امروز (جز در مقطع کوتاهی که به ظاهر پشت سر امام ایستاد) هیچ گاه نتوانسته است پایگاه مردمی به دست آورد، همراه با مردم حرکت کند و در صف مردم بایستد. امروز می‌بینیم که شماری از کسانی که از یاران امام شمرده می‌شدند به دنبال فرو غلطیدن به ورطه لیبرالیسم و پیوستن به باند "تسلیم‌طلبان "، به کلی از مردم جدا شده‌اند، در تظاهرات میلیونی که در روزهای اخیر در اعتراض به هتک حرمت به امام در سراسر کشور برپا گردید، از این جناح ـ‌ به ویژه در تهران‌ـ در میان راهپیمایان و تظاهرکنندگان کسی دیده نشد و خواهان مجوز برای راهپیمایی مستقل شدند!! انگار ننگ داشتند که در تظاهرات مردمی شرکت کنند! و همراه و همگام با مردم باشند! لابد تظاهرات میلیونی مردم در سراسر کشور را از مشتی "لباس‌شخصی‌ها " می‌پندارند!! و "مردم " از دید آنان کسانی هستند که به باند "تسلیم‌طلبان " وابسته باشند و در مقابل بیگانگان ـ به ویژه شیطان بزرگ‌ـ کرنش کنند و تسلیم باشند و در برابر نظام اسلامی گردنکشی، یکدندگی و ستیزه‌جویی به خرج دهند و به اصطلاح "عرف بین‌المللی " را رعایت کنند و بی‌جهت برای ایران دشمن نتراشند!»

سکوت معنادار هاشمی در برابر اهانت‏های عاشورا

با گذشت روزها از رسوایی عاشورای سبزها؛ سکوت هاشمی‌رفسنجانی در قبال هتک حرمت مقدسات توسط حامیان موسوی ادامه یافت. در حالی که مراجع عظام تقلید و بزرگانی همچون آیت الله نوری همدانی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله سبحانی و همچنین آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با صدور بیانیه ها و مصاحبه‏هایی از هتک حرمت صورت گرفته در روز عاشورا توسط حامیان موسوی اعلام انزجار کردند، هاشمی رفسنجانی، همچنان ترجیح داد در این موضوع سکوت اختیار کند.

این در حالی بود که هاشمی رفسنجانی در سخنانی در جمع دانشجویان در مشهد مقدس با اشاره به برخی اقدامات و آشوب های خیابانی گفته بود:«حکومت همه چیز را در دست دارد، پول، نیرو و رسانه دارد و بالاخره کسانی را دارد که در مواقع لزوم در خیابان‌ها جمع شوند. بسیج و سپاه را هم دارد که خودشان از متن مردم برخاسته‌اند. در آن طرف هم عده زیادی از مردم هستند. دانشجو، دانش‌آموز، استاد، معلم، مدیر، کارگر، کاسب، زن و مرد و ... که بعضی‌ها ساکت و بعضی‌ها فعال هستند. این گونه که به جایی نمی‌رسیم.»

اما واکنش بسیاری از فضلای حوزه علمیه قم از جمله آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به این سخنان هاشمی رفسنجانی باعث اصلاح مواضع وی نشد و هاشمی رفسنجانی ترجیح داد تا تنها به صدور چند جوابیه اکتفا کند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:3 عصر     |     () نظر
شریعتمداری در برنامه «دیروز، امروز، فردا»
خاتمی همه مراحل فرمول کودتای مخملی را در ایران پیاده کرد

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه جان کین از طراحان اصلی کودتای مخملی پس از فتنه تیر 87 به ایران آمده و با اصلاح‌طلبان دیدار کرد، گفت: خاتمی همه مراحل فرمول کودتای مخملی را در ایران پیاده کرد.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، حسین شریعتمداری‌ نماینده ولی‌فقیه در روزنامه کیهان، با اشاره به فتنه سال گذشته و نظریات مختلف پیرامون آن، مبنی بر طبیعی بودن اتفاقات یا بهانه بودن آن، اظهار داشت: فتنه‌ای که بعد از انتخابات پدید آمد طرح و نسخه کاملاً فرموله از سوی بیگانگان بود و اسناد آن نیز موجود است؛ ادعای تقلب برخاسته از فرمول «ریچاد رولد تی‌ام» بوده و دقیقاً در ماه‌های نزدیک انتخابات به داخل کشور دیکته ‌شد.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته صیانت از آرا، فرمول صریح اعلام شده از سوی جین شارپ است که وی یکی از پدران کودتای مخملی محسوب می‌شود، هرچند جان کین، جین شارپ، ریچارد رولدتی‌ام، جورج سورس و مایکل لدین مهره‌های اصلی طرح کودتای مخملی هستند.

شریعتمداری با بیان اینکه برخی در خصوص پیش‌بینی‌های کیهان از ما سوال کرده و ما را پیشگو خطاب می‌کردند، افزود: این مسئله پیشگویی نیست چراکه همانند فرمول مراحل اجرا می‌شد، از این رو وقتی خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری 88 شده و تمام گروه‌های اصلاح‌طلب از وی حمایت کردند و موسوی نیز هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده بود، روزنامه کیهان طی یادداشتی اعلام کرد، کاندیدای اصلی خاتمی نیست.

وی اضافه کرد: خبرنگار نیویورک تایمز در تماس خود با روزنامه کیهان از این ادعا مبنی بر اینکه خاتمی کاندیدای اصلی نیست، علت را جویا شد لذا این مسئله با توجه به فرمول مطرح شده در نشست استنفورد اعلام شده بود اما آن فرمول با خاتمی همخوانی نداشت و شخص مورد‌نظر آن نشست نیز شناخته شده نبود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه گیل لاپیداس، متخصص امور شوروی در نشست استنفورد حضور داشته است، خاطرنشان کرد: وی گفته بود بعد از ورود به کنفرانس استنفورد که مربوط به ایران بود، تعجب کرده است و بعد از قرار گرفتن در تریبون وضعیت ایران را همانند دوران شوروی سابق و خاتمی را گورباچف دانسته بود.

وی با بیان اینکه مطالب خانم گیل‌ لاپیداس در نشست استنفورد را دو روز بعد از آن روزنامه‌های زنجیره‌ای در داخل کشور مطرح کردند، گفت: آنها به منبع این صحبت اشاره نکردند، در حالی‌که کیهان در یادداشتی این موضوع را به آنها یادآور شد که این مطلب منسوب به لاپیداس بوده و شما آن را متعلق به خود می‌دانید اما روزنامه‌هایی مثل صبح امروز هیچ واکنشی نشان ندادند.

*جان کین پس از فتنه تیر 78 با گروه‌های اصلاح‌طلب دیدار کرد

مدیرمسئول روزنامه کیهان بیان داشت: در پاییز سال 78 و چند روز پس از فتنه تیر 78، جان کین وارد ایران شده و با گروه‌های اصلاح‌‌طلب مذاکراتی را انجام داد البته این مذاکرات سند پنهان نبوده و همه آنها اسناد آشکار است؛ وی با اعضای حزب مشارکت، برخی اعضای سازمان مجاهدین انقلاب و اعضای گروه‌های ملی، مذهبی دیدار کرد.

وی به سفر جان‌کین به قم و ملاقات وی با موسوی اردبیلی اشاره و عنوان کرد: آقای موسوی اردبیلی از قصد جان‌کین برای ورود به ایران آگاهی نداشت لذا به عنوان رئیس دانشگاه مفید با وی ملاقات کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه جان‌کین، جین شارپ و ریچارد رولد تی‌ام خود را شاگردان هابرماس می‌دانند، تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه ریشه بیرونی دارد براساس حدس و گمان این فرمایش را انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه هابرماس پس از ورود به ایران و ملاقات با برخی افراد در بعضی از دانشگاه‌ها تشکیل جلسه داد، تصریح کرد: افرادی که در رسانه‌ها و سایت‌های خود مطلب می‌نویسند، بدون اشاره به نام هابرماس به صحبت‌های او اشاره کردند.

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از افرادی که با هابرماس ملاقات کرده بود و کیهان این موضوع را افشا کرد از شاکیان بنده محسوب می‌شود، عنوان کرد: نشریه دویچه وله، به این ملاقات در مصاحبه با هابرماس اشاره کرده بود.

وی افزود: ملاقات جان‌کین پاییز 78 و پس از شکست فتنه آن سال تشکیل شد؛ کیان تاج‌بخش از اعضای بنیاد روبیلسون و همکاران هاله اسفندیاری و شائول بخاش است؛ وی در آشوب‌های تیرماه 78 بازداشت می‌شود اما با پادرمیانی معاون سیاسی وقت وزارت کشور آزاد شد در حالی که خود وی در حال حاضر جزء عوامل فتنه محسوب می‌شود.

*نیروهای اطلاعاتی در دولت اصلاحات با فرمول‌های دشمنان برخورد نمی‌کردند

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این پرسش که چرا علی‌رغم فرمول بودن طرح‌های دشمن برخوردی با آن صورت نگرفت، اظهار داشت: رامین جهانبگلو با صراحت اعلام کرد که برای CIA کار می‌کند هرچند تاج‌بخش و هاله اسفند‌یاری نیز به همین دلیل بازداشت شدند؛ هفت سال قبل ما با استناد به رفت و آمد‌های جهانبگلو وی را مامور CIA معرفی کردیم اما هیچ مسئولی به این موضوع توجه نکرده و نیروهای اطلاعاتی اقدامی انجام ندادند.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای اطلاعاتی در هفت سال قبل به دولت اصلاحات منسوب بودند، گفت: کسانی که کنار این افراد هستند مشخص است لذا خاتمی دوبار با جورج سورس ملاقات کرد حتی کیهان در خصوص ملاقات عطریانفر با سورس در سفر وی به آمریکا اظهار‌نظری داشت اما او این مسئله را تکذیب کرد و حتی در سخنرانی خود آن ملاقات را بی‌عیب دانست، هرچند در اعترافات اخیرش آن را اصلاح کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: این مسئله در تمام این مدت ادامه داشته و هیچ‌گاه قطع نشد اما حرکت بعدی آنها در دولت فعلی کم‌کم به سایه رفت. وی در خصوص انتقاد خود به افرادی خاص تصریح کرد: نخستین بخش از انتقاد به بعضی از اعضای دوران اصلاحات که شامل مجلس ششم و دولت آن بوده، وارد است و در حال حاضر نیز آنها در جریان فتنه حضور مستقیم دارند از این رو نمی‌توان به آنها انتقاد کرد چراکه خود آنها این افراد را به کشور دعوت می‌کردند.

شریعتمداری تأکید کرد: وقتی فتنه آغاز می‌شود هوشیاری‌ها نیز بیشتر شده که این مربوط به بصیرت مردم است؛ بنابراین مسئله این است که آنها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند، هرچند لیست افرادی که با آنها ارتباط خاصی وجود داشت در حال حاضر موجود است اما در گذشته به آن توجهی نشد.

* ائتلاف گروه‌های ناهمگن نشان‌دهنده شکل‌گیری یک فتنه است

وی در خصوص دسته‌بندی طیف‌ها و بازیگردان‌های اصلی صحنه در سال گذشته اظهار داشت: یکی از شاخصه‌ها برای شناخت فتنه که اگر به آن توجه شود فتنه در ابتدای شکل‌گیری قابل شناسایی است، ائتلاف گروه‌های ناهمگن و به ظاهر مخالف بر روی یک نقطه است یعنی وقتی در جریانی منافقین، بهائیان، مارکسیست‌ها، کلان سرمایه‌دارها و گروهک‌هایی مثل عبدالمالک ریگی، پژاک از یک جریانی اعلام حمایت کرده و شیمون پرز با صراحت فتنه‌گران را بزرگ‌ترین سرمایه خود در داخل ایران دانسته و اوباما از آنها حمایت می‌کند و نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی می‌شود که فتنه‌گران از جانب آنها با نظام اسلامی می‌جنگند، سران فتنه در مقابل این مسئله هیچ اعتراضی نکردند.

شریعتمداری با طرح این پرسش که چرا گروه‌های ناهمگن با یکدیگر ائتلاف کردند، اظهار داشت: اگر به تابلوی مشترک آنها توجه شود این گروه‌ها مدعی حضور برای رقابت انتخاباتی هستند در حالی که این امر مورد قبول نبوده چراکه گروه‌های ائتلاف‌کننده مخرج مشترک‌شان دولت نیست.

وی با بیان اینکه منافقین به دنبال دولت احمدی‌نژاد یا هیچ فرد دیگری نبودند بلکه با اصل نظام مشکل داشتند، افزود:‌ در چنین موردی نباید به تابلوی ائتلاف گروه‌های ناهمگن توجه کرد چراکه هدف ائتلاف خود نقطه مشترک این گروه‌ها است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه فرمول نقطه مشترک مربوط به ریچارد هاوس است، خاطرنشان‌ کرد: یک سال قبل از انتخابات فوکویاما فرمولی انحصاری برای جامعه ایران تدوین کرده و اسم آن را «مهندسی معکوس» گذاشت؛ ریچارد رول‌‌تی‌ام نیز بخشی از این فرمول را توضیح داد.

وی بر همین اساس ادامه داد: آنها مدعی شدند که اگر قرار باشد مخالفان جمهوری اسلامی را روی چند نقطه قرار دهیم آنها با یکدیگر جمع نمی‌شوند چراکه محور ائتلاف باید صرفا یک نقطه باشد از این رو وی می‌گوید ما مجبور هستیم مخالفان نظام را روی یک نقطه واحد جمع کنیم.

شریعتمداری به اظهارات کرباسچی به عنوان نماینده حزب کارگزاران اشاره و عنوان کرد: او مدعی شد که می‌خواهیم روی یک نقطه ائتلاف کنیم اما همان زمان روزنامه کیهان پس از این ادعا به منسوب بودن این نظر به ریچارد هاوس اشاره کرد.

* سران فتنه حتی در یک مورد نیز خلاف فرمول دشمن عمل نکردند

وی با بیان اینکه هدف ائتلاف گروه‌های ناهمگن مخالف جمهوری اسلامی دولت نبوده بلکه امری فراتر از آن محسوب می‌شود، متذکرشد: مردم ایران بصیرت دارند چراکه در راهپیمایی 9 دی هیچ عکسی از احمدی‌نژاد به همراه نداشتند و این امر نشان‌دهنده بصیر بودن مردم است که می‌دانند مسئله دولت مطرح نیست بلکه دشمنان به دنبال نابودی نظام هستند.

شریعتمداری اضافه کرد: بنابراین افراد و گروه‌هایی که در ظاهر با یکدیگر متفاوت و مخالف هستند در یک نقطه جمع می‌شوند، از این رو کفر ملت واحد است.

وی ادامه داد: فتنه‌گران از مرکز دیگری مدیریت می‌شدند چراکه اگر اختیار خود را داشتند، وارد عمل شده و اقدامی‌ می‌کردند لذا سران فتنه به قانون تن ندادند زیرا اگر اینگونه می‌کردند رسوا می‌شدند، هرچند این موضوع دست آنها نیست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه سران فتنه فقط پرچم فتنه را به دست داشته و هرگز مسئولیت مستقیم نداشته‌اند، تصریح کرد: ما همواره مطرح کرده‌ایم که سران فتنه تنها در یک مورد نشان دهند که در آن برخلاف فرمول دیکته شده بیرونی عمل کردند.

وی بیان داشت: ریچارد‌هاوس نخستین قدم را در فرمول خود، تن ندادن به قوانین جاری می‌داند اما مقام معظم رهبری فرمودند ما به مکانیزم‌ غیرقانونی تن نمی‌دهیم لذا مشخص است که معظم‌له دقیقاً فرمول را می‌دانند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه آنها برای تردید نکردن افکار عمومی نسبت به عدم رعایت قانون راه جانبی را پیشنهاد کرده بودند، ادامه داد: راه جانبی از نگاه آنها دو ویژگی‌ دارد که یکی از آنها غیرقابل اجرا بودن آن و مورد دوم نیز فرعی بودن آن موضوع در صورت اجرایی شدن است، از این رو خاتمی در آن زمان اعلام کرد که باید رفراندوم برگزار کنیم، چرا که وی می‌داند این مسئله شدنی نیست.

وی با بیان اینکه روزنامه کیهان در همان زمان نسبت به این مسئله تذکر داده و به خاتمی گفت که این نظر مایکل لدین است، اضافه کرد: دو روز پس از آن مایکل لدین با نیویورک تایمز مصاحبه کرده و مدعی شد آنچه شریعتمداری نوشته را قبول دارم اما نظر من با خاتمی متفاوت است، بنابراین فرمول یکی از پس دیگری اجرا می‌شد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: مایکل لدین در مصاحبه خود گفته بود جنبش اواسط دهه 1980 شکل گرفته است یعنی دقیقاً زمانی که رهبر انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار می‌دادند اما مسئولان توجه نکرده و راه‌های غیراصلی را دنبال کردند، در حالی‌که رهبری به شبیخون فرهنگی اشاره داشتند، از این رو افراد بسیاری مقصر هستند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/9:: 9:2 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >