سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زندانبان به یوسف علیه السلام گفت : «من تو را دوستدارم» . [امام رضا علیه السلام]
فجر آفرینان
درباره



فجر آفرینان


انقلابی

ساز شیطان

ساز شیطان

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:44 عصر     |     () نظر

حجاب چرا؟؟؟؟؟؟

 

"حجاب در اسلام به منظور حمایت از زن و حمایت از احترام زن مطرح شد . زنان مسلمان دوست ندارند در جامعه به انها نگاه جنسی شود و معتقدند رابطه ی جنسی فقط بین زن و شوهر و مربوط به حریم خصوصی خانواده است.

زن مسلمان می خواهد وقتی وارد جامعه می شود تمام توجه دیگران به انسانیت او باشد نه به جنسیت او.در بیرون ما نه زنیم ونه مرد همه انسان هستیم بنابراین نباید در بیرون به گونه ای ظاهر شویم که زن یا مرد بودن ما برجسته شود بلکه انسان بودن ما مقدم است.

 

 در جوامعی که زنان برهنه هستند و جاذبه های جنسی آنها بیشتر به چشم مردها می آید امنیت زنها کمتر وخشونت جنسی علیه آنها بیشتر است که این رفتار بیانگر این است که فرد مقابل ارزشی برای انسانیت زن قائل نیست و فقط قیافه وجنسیت اوبرایش مهم است.

 نکته ی بعدی اینست که اگر ارزش واحترام زن فقط به خاطر زیبایی ها وجاذبه های جنسی اش باشد مدت این احترام تا وقتیست که او زیباست وهمین که زیباییش کم شد احترام اوهم کم می شود در حالی که در فرهنگ اسلام زیبایی اصلی در مرد و زن زیبایی روح وشخصیت آنهاست.

 زنان مسلمان معتقدند باید با حجاب بیرون بیایند زیرا می گویند ما کالای تجاری نیستیم ونباید مصرف شویم و برای خود حرمت و احترام داریم. شاید از علت های مهم تضعیف وفروپاشی خانواده همین برهنگی است. وقتی مردی بیرون از خانه با زنان زیبا با جاذبه های متعدد زنانه روبه رو می شود،تعهد و وفاداری وحتی توجه جنسی اش به همسرش کم می شود واز طرف دیگر همسرش احساس می کند که به او توجه نمی شود و همسرش به او خیانت می کند و در نتیجه او نیز مشکل خود را جور دیگری حل می کند.

 

حجاب در فرهنگ ما زنجیری بر دوش زن نیست بلکه انتخاب خود اوست برای حفظ احترام و امنیتش چنانچه بر خلاف اطلاعات غلطی که به مردم دنیا می دهند در مورد حجاب و حذف زنان از جامعه، امروز در ایران 64% داشجویان خانم هستند و زنان در بخش های مختلف اجتماع حضور دارند،در پارلمان ما، در هیئت دولت ، در شوراهای شهر،...و دختران ما در مسابقات و المپیادها در سراسر دنیا مدال می آورند.

در اسلام ما مسائل را به زنانه و مردانه تقسیم نمی کنیم و زن ومرد از نظر ارزشی پیش خدا مساوی اند از نظر وظیفه و حقوق هم در بیش از 90% موارد درست مانند هم هستند و علت متفاوت بودن وظیفه و حقوق در برخی موارد تفاوت واقعی بین زن و مرد است. مواردی وجود دارد که زن ومرد چه از نظر جسمی ،روحی ،اعصاب ،استعدادها،قوا،تمایلات و نوع لذت ها با هم متفاوتند وحتی نوع زیبایی شناسی زن ومرد با هم متفاوت است ونگاه زنانه به زندگی با نگاه مردانه به زندگی تفاوت دارد منتها زن و مرد نباید از این تفاوت ها علیه هم سوء استفاده کنند،زن و مرد رقیب ودشمن هم نیستند بلکه در فرهنگ خانواده در اسلام زن و مرد یکدیگر را کامل می کنند و این رابطه ای است که اسلام خواسته و می گوید که ملاک ایمان و عمل صالح است.

متاسفانه یکی از توهین هایی که به زن شده و از غرب شروع و در حال گسترش در دنیاست این است که می گویند اگر حقوق و اختیارات مردانه را به زنان بدهید به زن احترام گذاشته اید یعنی ملاک و معیار برای ارزیابی ارزش زن شده است مرد! در حالی که ما این چیزها را در اسلام نداریم بلکه ارزش زن یا مرد را باید با خودش سنجید.

 

امروزه در غرب آزادی مساوی شده است با  sexیعنی برهنه شدن زنان و پشت ویترین قرار گرفتن آنان و سوء استفاده از آنان برای فروش کالای افراد سرمایه دار و این اسمش شده آزادی، اگر این آزادی است بله اسلام با آن مخالف است زیرا این توهین به زن است و اسلام اجازه نمی دهد به زن توهین شود بلکه اسلام می گوید زن کرامت،شخصیت وحرمت دارد."  بنابراین حجاب برای زن نه تنها محدودیت ایجاد نمی کند بلکه به منزله ی سدیست برای ممانعت از استفاده ی ابزاری سودجویان از زن و حریمی است که به وسیله ی آن زنان به عنوان نیمی از افراد تشکیل دهنده ی اجتماع می توانند با آرامش و فعالانه در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و علاوه بر شکوفا کردن استعدادهای خود موجبات پیشرفت و اعتلای جامعه ی خویش را نیز فراهم کنند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:42 عصر     |     () نظر

پشت پرده .....

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:33 عصر     |     () نظر

اظهارات عجیب دختر آیت ا.. هاشمی رفسنجانی؛
متاسفانه بعد از انقلاب چادر مشکی ارزش شد!

همیشه سعی می کنم از کلیشه ها فرار کنم ، نمی خواهم تابع کلیشه ها باشم ، متاسفانه بعد از انقلاب ما یک سری رفتارها برای خانم ها ارزش شد، رنگ مشکی ارزش شد ، چادر مشکی ، مانتو مشکی، مقنعه مشکی، روسری مشکی، و رنگ های تیره و مرده ارزش شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا فائزه هاشمی که در یک برنامه زنده تلویزیونی به عنوان رئیس فدراسیون ورزش زنان حاضر شد علی رغم اینکه مجری از وی می خواست در موضوع ورزش زنان صحبت کند گفت: همیشه سعی می کنم از کلیشه ها فرار کنم ، نمی خواهم تابع کلیشه ها باشم ، متاسفانه بعد از انقلاب ما یک سری رفتارها برای خانم ها ارزش شد، رنگ مشکی ارزش شد ، چادر مشکی ، مانتو مشکی، مقنعه مشکی، روسری مشکی، و رنگ های تیره و مرده ارزش شد.

وی ادامه داد :این ارزشها خوب نبود از هر لحاظ بهداشتی، پزشکی، و روانشناسی ، عمل مثبتی نیست.

هاشمی ادامه داد: حتی رنگ مشکی از نظر اسلامی کراهت دارد ، یک سری سنت هایی باب شده که البته در حال حاضر خیلی متفاوت شده است.

هاشمی گفت:در حال حاضر فشاری برای لباس مشکی وجود ندارد ولی شاهد هستیم که اکثر دختران جوان مانتوی مشکی می پوشند ، کسی هم به آن ها نمی گوید که چه بپوشید ، دخترها از روی شیکی و اینکه رنگ مشکی آدم را لاغر و خوش تیپ می کند ، مشکی می پوشند.

وی گفت: در حال حاضر زنان ما وارد به عرصه های دانشگاهی شده اند ، نزدیک به 70 درصد دانشجویان ما زنان هستند و مدارک عالیه را کسب کرده اند ، از تجربه بسیار بالای اجرایی هم برخوردار هستند ، ولی متاسفانه سقف های شیشه ای که وجود دارد و سیاست های غلطی که گاهی اعمال می شود باعث می شود که نتوانند از یک حدی بالاتر بروند.

وی ادامه داد: در افغانستان و عراق 3 الی 4 وزیر زن دارند و حدود 25 درصد نماینده مجلس زن دارند ولی تعداد نمایندگان زن مجلس ما حدود 3 درصد است هر چه هم جلو می رویم ، وضعیت بدتر می شود ، وقتی ما زن وزیر داشته باشیم و نماینده مجلس به تعداد کافی داشته باشیم آن وقت معاون وزیر ، سفیر ، رئیس دانشگاه و حتی عضو شوراهای عالی هم داریم.

وی افزود:این عملکردها باعث می شود نگاه زنانه وارد به تصمیم گیری ها شود و موجب می شود که به مشکلات زنان با نگاه زنانه پرداخت شود و مردها یا مشکلات زنان را نمی دانند یا اعتقادی به مشکلات زنان ندارند یا فرهنگ مردسالاری هنوز به شدت در جامعه ما و تمام دنیا وجود دارد.

حتی کشورهای غربی و توسعه یافته هم این مشکل را دارند.

هاشمی در ادامه افزود:تا چه زمانی می خواهیم فقط آمار بدهیم که 70 درصد دانشجویان ما دختر هستند ، خوب بعد از آن چه می شود ، این ها کار نمی خواهند ، نمی خواهند رشد کند ، دوست ندارند در مدیریت ها حضور داشته باشند ،وقتی ما انگیزه حضور را از آنان بگیریم ،باعث دلسردی ، سرخوردگی و برگشت زنان می شود.

وی ادامه داد: دنیا الان افتخار می کند به پیشرفت زنان ایرانی ، هر شخصی می آید و می بیند ، تعجب می کند ، ولی ما در کشور خودمان حاضر نیستیم در سیستم از این توان استفاده کنیم.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر سیاست ها به سمتی می رود که زنان را بیشتر خانه نشین کنند ، طرح هایی که اخیرا در مجلس تصویب شده است را ببینید ، مثلا در مورد ازدواج مجدد شوهر این اتفاق افتاده است.

در این قسمت برنامه تلویزیونی مجری با قطع سخنان فائزه هاشمی بینندگان را دعوت به دیدن پیام بازرگانی نمود.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:22 عصر     |     () نظر

کمپین مردان باحجاب! + عکس

با دستگیری مجید توکلی، از سرکرده‌های اغتشاشگران که پس از ناکامی در انجام سخنرانی در جریان اغتشاشات 16 آذر دانشگاه امیرکبیر در اقدامی عجیب به صورت مخفیانه و با پوشیدن لباس زنانه و چادر درصدد گریختن از تجمع بود، در اقدامی عجیب‌تر و دور از ذهن گروهی از مردان حامی موسوی نیز با سر کردن روسری و چادر، ‌عکس‌های خود را در سایت‌هایی مانند توئیتر و فیس‌بوک منتشر کردند.

به گزارش وطن امروز، توکلی، از اعضای انجمن منحله دانشگاه امیرکبیر پس از آنکه نتوانست با سخنرانی ساختار شکنانه و اهانت‌آمیز خود بر تعداد تجمع‌کنندگان حامی میرحسین موسوی در روز 16 آذر بیفزاید، با مشاهده حضور پررنگ دانشجویان حامی انقلاب اسلامی احساس خطر کرد و کوشید تا در پوشش زنانه از دانشگاه فرار کند اما در هنگام خروج توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

انتشار عکس‌های مجید توکلی که با پوشیدن چادر و مانتو و حتی به دست گرفتن کیف زنانه اقدام به فرار از دانشگاه امیر کبیر کرده بود،‌ موجی از انزوا و ناراحتی را در میان دانشجویان و افراد طرفدار موسوی که در اغتشاشات 16 و 17 آذرماه در دانشگاه‌ها شرکت داشتند ایجاد کرده بود و آغاز کنندگان پروژه «مردان با حجاب» در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های خود، ‌موج‌آفرینی جدید در بین مردان برای گرفتن عکس با حجاب اسلامی را تنها راه گریز از انزوای دانشجویان طرفدار موسوی عنوان کردند.

این کمپین موسوم به «مردان با حجاب» که در ابتدا از طرف عده‌ای از طرفداران موسوی در خارج از ایران در سایت‌هایی نظیر فیس‌بوک و توئیتر تشکیل شده و تبلیغ شده بود، ‌در داخل ایران نیز با تبلیغات اعضای طیف غیرقانونی علامه در واکنش به بازداشت مجید توکلی صورت گرفت و خبرنامه امیرکبیر، سایت اینترنتی دانشجویان حامی جنبش سبز از مردان خواست از خودشان با لباس زنانه عکس بگیرند و آن را در فضای اینترنتی منتشر کنند.

گرچه در وهله اول این کمپین با انتشار تصاویر مردان روسری به سر در محیط اینترنت خواستار آزادی مجید توکلی شده بود اما تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها از این حرکت طرفداران نامزد شکست‌خورده انتخابات صورت گرفت،‌ نشان می‌دهد علت اصلی این اقدام در واقع اعتراض به حجاب اسلامی در ایران بوده است.

اقدام اعتراضی مردان حامی میرحسین موسوی به انتشار عکس مجید توکلی با لباس زنانه در حالی به سمت اعتراض به حجاب اسلامی و اعتراض به تحقیر زنان می‌رود که زنان حامی میرحسین موسوی تاکنون واکنش چندانی از خود نشان نداده و تنها تعداد کمی از این زنان با گذاشتن ریش و سبیل و گرفتن عکس با این موج همراه شدند!

تحلیلگران سایت‌هایی که گرفتن عکس با حجاب توسط مردان را تبلیغ می‌کردند،‌ خود به این مساله معترف شده‌اند که حوادث روز 16 و 17 آذر و حضور گسترده دانشجویان انقلابی در محوطه دانشگاه‌ها و اعتراض آنان به اقدامات منافقانه طرفداران موسوی باعث انزوای دانشجویان اصلاح‌طلب شده و این کار برای رفع‌نگرانی‌های این دانشجویان درباره سرنوشت گروه حامیان موسوی بوده و این عکس‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن حرکت‌های دانشجویی منتشر خواهد شد.

برخی دیگر از حامیان موسوی نیز غیر از اینکه این اقدام را پروژه همراهی با مجید توکلی می‌دانند، اعتقاد دارند این حرکت در راستای پروژه جدید اعتراض حامیان موسوی به حجاب اسلامی بوده و از طرف دیگر این اقدام را پروژه‌ای در اعتراض به تحقیر زنان می‌دانند و معتقدند، پوشیدن لباس زنانه توسط مردان، ‌آنها را تحقیر نمی‌کند.‌

با این حال دستگیری فعال جنبش دانشجویی حامی موسوی با لباس زنانه غیر از اینکه به قولکمپین مردان باحجاب!+عکس شبکه خبری فرانس 24 موجب پدید آمدن مُد جدیدی برای مردان حامی میرحسین موسوی شده است،‌ باعث واکنش‌های ضد و نقیضی از جانب حامیان این نامزد شکست خورده انتخابات شده است تا جایی که برخی از این افراد از دستکاری کردن عکس‌ها و فتوشاپی خواندن آن گفتند و در مقابل رسانه‌های خبری دیگری به نقل از کارشناسان و عکاسان خود گفتند، این عکس‌ها واقعی است و نمی‌تواند کار فتوشاپ باشد.

موج‌سازی سایت‌های خارج از کشور برای گرفتن عکس با لباس زنانه توسط مردان که در سراسر جهان نیز انتشار یافت،‌ تاکنون باعث شده تنها حدود 300 نفر از حامیان میرحسین موسوی عکس‌های خود را در وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر قرار دهند و البته این کار باعث به وجود آمدن پیشنهادات جدیدتری برای حرکت‌های اغتشاشگران در روزهای آتی شده است چنانکه پیش‌بینی می‌شود لباس زنانه پوشیدن توسط فردی که سایت رادیو زمانه وی را «شرف جنبش سبز» می‌خواند، ممکن است باعث شود تعدادی از مردان حامی موسوی در راهپیمایی‌های بعدی خود، ‌در دانشگاه‌ها و اغتشاشاتی که از هم اکنون برای ایام محرم تدارک دیده‌اند،‌ با لباس زنانه و حجاب به اغتشاشگری‌های خود ادامه دهند.

در نظراتی که برای برخی سایت‌های مبلغ «حجاب برای مردان» گذاشته شده است، ‌از این روش مبارزه گفته شده و حتی پیشنهاد شده است در برخی از این تجمعات مردان با لباس‌های زنانه و حجاب حضور یابند و خانم‌ها بدون حجاب باشند.

مجید توکلی که در روز 16 آذر در جمع برخی دانشجویان سخنان توهین‌آمیزی را درباره ولایت فقیه و مسؤولان نظام بیان داشت، ‌پیش از این نیز سابقه توهین به مسؤولان نظام و حتی زندان را در کارنامه خود دارد. وی که متولد سال 1365 در شیراز است، در سال 83 و در رشته کشتیرانی وارد دانشگاه امیرکبیر شد اما به دلیل آنکه در 4 ترم پیاپی معدل درسی او زیر 10 بود، از این دانشگاه اخراج شد. وی در حالی روز 16 آذر به عنوان نماینده تشکل دانشجویی منحل شده انجمن اسلامی این دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شده بود که مدت‌هاست دیگر دانشجو نیست.

شایان ذکر است تلاش حامیان موسوی برای به راه انداختن کمپین «مردان با حجاب» و تبلیغات فراوان برای این کار در زمانی صورت می‌گیرد که قشرهای مختلف مردم در 2 روز گذشته به دلیل توهین طرفداران وی به امام خمینی (ره) سیاه‌پوش شده و اعتراض خود به این رفتار حامیان موسوی را با راهپیمایی و تجمعات مختلف نشان داده‌اند و با این حال هنوز هیچ کدام از سران اصلاحات به این اقدام افراطیون و مخالفان انقلاب اعتراضی نکرده‌اند.

کمپین مردان باحجاب!+عکس کمپین مردان باحجاب!+عکس

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:14 عصر     |     () نظر

آشوبگران با وقاحت تمام چادر از سر زنان محجبه کشیدند

"محمد ذاکری" که هنگام این حادثه در حال عبور از این منطقه بوده و شاهد اقدام این دختران آشوبگر و بدحجاب بوده، به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: این دختران که پارچه سبزهایی به دستشان بسته بودند، بدون دلیل و ناگهان به سمت این خانم محجبه که همراه همسرش سوار بر موتور بودند، حمله کردند.

وی اظهار داشت: این گروه آشوبگر ابتدا این خانم و همسرش را از موتور به پایین انداخته و چادر این بانوی محجبه را از سرش کشیده و به شدت به وی و همسرش حمله کردند.
به گفته این رهگذر،‌ دختران ضارب همچنین به شدت این خانم و همسرش را کتک زده و سپس از منطقه متواری شدند.

وی با اشاره به اینکه در موقع حمله این افراد به این خانم و همسرش تعدادی از مردم ساکن منطقه نیز حضور داشتند، گفت: مردم پس از مشاهده این حادثه به کمک این زن و شوهر آمده و آنها را از دست آشوبگران نجات دادند.

به گفته این شهروند تهرانی،‌ رفتار این تعداد دختر واقعا مایه تاسف و شرم هر انسانی است چرا که بدون دلیل به همنوعان خود حمله می کنند.
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:9 عصر     |     () نظر

فائزه هاشمی: حجاب باید اختیاری باشد!

به گزارش روزنامه وطن امروز، در این مصاحبه که بازتاب چندانی هم در رسانه‌ها نداشت فائزه هاشمی تاکید کرده است که «به عقیده من حجاب همچنان که در کشورهای اسلامی معمول است باید در ایران هم اختیاری باشد نه اجباری و من در سفرهایم به الجزایر، مصر و مغرب شاهد این مساله بودم، اینکه زن مجبور به پوشیدن حجاب شود این مساله می‌تواند منجر به سرکشی بیشتر زن شود و زن را به جای اینکه به حجاب به عنوان پوشش شرعی پایبند کند، از حجاب متنفر کند».
 
فائزه هاشمی در این مصاحبه همچنین با دفاع از عقاید شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل (همان جایزه‌ای که برخی از سران رژیم صهیونیستی هم آن را دریافت کرده‌اند) گفته که «یک دوره‌ای ما روابط زیادی با یکدیگر داشتیم چرا که وی از حقوق بشر و زن دفاع می‌کند و من به‌طور‌ کلی با افکار وی موافق هستم».
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:5 عصر     |     () نظر

کشف حجاب ایدئولوژیک جنبش سبز

واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ مگر حوادث بعد از انتخابات و اعتراض به تقلب چه ارتباطی با دست شستن از قیودات مذهبی آن هم از نوع فردی می تواند داشته باشد؟ حجاب و سایر قیودات مذهبی چیزی نیست که در سالهای بعد از انقلاب بوجود آمده باشد. اینها دستور صریح قرآن و مطابق با سنت نبوی است که پانزده قرن پیش مسلمانان را مکلف به آن کرده است...

الف: این‌روزها در خبرها داریم که فلان بازیگر در جشنواره خارجی کشف حجاب کرده و یا یک خانم اصلاح طلب قبلا چادری، جلوی دوربین برنامه زنده برنامه صدای آمریکا، حجاب از سر بر می دارد. در روزهای گذشته نیز خانم فاطمه حقیقت جو از زنان بی حجاب به عنوان سربازان جنبش سبز دفاع و تقدیر می کند.
 
واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ مگر حوادث بعد از انتخابات و اعتراض به تقلب چه ارتباطی با دست شستن از قیودات مذهبی آن هم از نوع فردی می تواند داشته باشد؟ حجاب و سایر قیودات مذهبی چیزی نیست که در سالهای بعد از انقلاب بوجود آمده باشد. اینها دستور صریح قرآن و مطابق با سنت نبوی است که پانزده قرن پیش مسلمانان را مکلف به آن کرده است. حال چه شده است که یک حادثه سیاسی باعث می شود افراد دست از تقیدات دینی خود بکشند؟
 
به نظر نگارنده، در این کشف حجاب، زنان مکشفه اندکی مظلوم واقع شده اند! مردان مقید به حجاب ظاهری نیستند. لذا ما مردی را نمی بینیم که متهم به کشف حجاب شده باشد. مردها ممکن است بسیار بریده تر از اسلام باشند، ولی ظاهر آنها چیزی را نشان نمی دهد. ولی واقعیت آن است که حجاب در اسلام معنای وسیعتری از حجاب ظاهری خانمها دارد. دکتر شریعتی در وصیتنامه خود می گوید: " شرافت مرد همچون بکارت یک زن است . اگر یک بار لکه دار شد دیگر هیچ چیز جبرانش را نمی تواند." در سالهای اخیر، مخملباف "توبه نصوح" ساز، بدن کاملا عریان یک زن را در فیلم فریاد مورچه ها نمایش می دهد. محسن سازگارا بدون احساس شرم، با جرج بوش برای مقابله با ایران رسما همکاری می کند.
 
واقعیت آن است که کشف حجاب ظاهری نمایانگر و علامت کشف حجاب بزرگتر در اخلاقیات و باور هاست. نشان از تجدید نظرطلبی در اصل اسلام است و ارتباطی با حوادث سیاسی ندارد. حوادث سیاسی فقط بهانه را برای اینگونه افراد فراهم می کند تا تناقض رفتاری خود را با گذشته رفع و رجوع کنند.  آن خانم که جلوی دوربین کشف حجاب کرد در توجیه کار خود گفت که این کار را برای اعتراض به وضع موجود انجام می دهد! این چه خودزنی احمقانه ای است که فردی برای مسائل سیاسی، آخرت خود را خراب کند. مگر آنکه قبول کنیم اصلا اعتقادی به آخرت و روز جزا از ابتدا وجود نداشته است.
 
تذکر این نکته ضروری است که اصل بی حجاب بودن انسان را از جرگه انسانهای سلیم النفس خارج نمی کند. در کشورهای غربی زنان بی حجاب هستند و بعضا خانواده دارند و بدون مشکل خاصی به زندگی خود ادامه می دهند. ممکن است این اشکال به بحث وارد شود که صرف بی حجاب شدن دلیلی بر منحرف شدن نیست. حداکثر آنکه فرد تازه مکشفه کسی می شود مانند زنان دیگر در جامعه غربی. در ثانی مگر فرد مکشفه دست از عقاید دینی خود و اعتقاد به خدا کشیده است؟
 
در پاسخ به این اشکال، باید به نکات زیر توجه کنیم:
 
1.    زنان بی حجاب در کشورهای غربی مطابق با فرهنگ خود زندگی می کنند. هنوز توجیه و استدلال کافی برای ضرورت حجاب ندارند. این افراد پرچم مخالفت با حجاب را هم بلند نکرده اند.
 
2.    زن مسلمانی که در مقابل تلویزیون حجاب خود را بر می دارد، در واقع اعلام می کند من از اینکه مدتی حجاب داشته ام پشیمانم. خطر این امر برای تبلیغ بی دینی به مراتب بیشتر از زنی است که طبق فرهنگ خود عمل کرده و بی حجاب است. آن یکی به جنگ با فرهنگ خود برخاسته و این یکی مطابق فرهنگ خود عمل می کند. قرآن کریم در باره کسانی که صبح ایمان می آورند و شب کافر می شوند، می فرماید آنها برای جلوگیری از دیندار شدن مردم دیگر دست به اینکار می زنند.
 
3.    اخیرا مراجع عظام و متدینین از رواج بدحجابی و حتی بی حجابی در جامعه نگران هستند. آیا همزمانی این مسئله با حوادث بعد از انتخابات تصادفی است؟ وقتی اشخاص ناآگاه و ضعیف الایمان آن خانم قبلا چادری را که در صدای آمریکا حجاب از سر بر می دارد را می بینند، بطور طبیعی همان ته مانده حجاب ضعیف خود را هم دور می ریزند. وقتی خانم حقیقت جوی محجبه به زنان بی حجاب افتخار می کند، آیا می توان از هواداران جنبش سبز انتظار خودنگهداری داشت؟
در فیلمهای تبلیغات انتخاباتی، خانمی که به توصیف میرحسین موسوی روشنفکرترین زن ایران و قرآن پژوه است، از میان خیل عظیم زنان فرهیخته ایران؛ خانمی را به عنوان مبلغ تبلیغاتی آقای موسوی استفاده می کند که علنا در جشنواره های خارجی بی حجاب است و مشکل سینمای ایران را حذف سکس و شراب و اینکه آدم در سینمای ایران اختیار تن خود را ندارد، می داند. آیا می توان باور کرد انتخاب این فرد به عنوان زن نمونه و ساختن فیلم تبلیعاتی انتخاباتی با کمک او فقط یک حادثه است؟ آیا آنها طرز فکر او را نمی شناسند. چگونه از میان میلیونها بانوی فرهیخته و دانشمند، هنرمند متعهد، متدین و روشنفکر ایران، ایشان انتخاب می شود؟
 
امیرالمومنین می فرماید: "فاعل الشر، شر منه. انجام دهنده کار بد، از کار بدش بدتر است."  این بدان معناست که فقط مقداری از بدیهای فرد فاسد فرصت بروز پیدا می کند. وگرنه باطن او بسیار بدتر از آن چیزی است که نشان می دهد. رفتار انسان مانند تکه ای کوچک از کوه یخی شخصیت اوست که از آب بیرون آمده و قسمت اعظم آن زیر آب است و دیده نمی شود.
 
باید گفت عناصر تجدیدنظر طلب با کشف حجاب ایدئولوژیک در سالهای بعد از انقلاب زمینه را برای کشف حجاب اخلاقی و در نهایت کشف حجاب ظاهری فراهم کردند. مسئله و اعتراضات این گروه نه فقط تقلب در انتخابات نیست، حتی مخالفت با ولایت مطلقه فقیه هم نیست. مسئله اصلی دین و دینداری است. وگرنه کدام دینداری راضی به عدم دخالت دین در سیاست است. سیاست قرار است تمام تصمیم گیریهای کلان کشور مدیریت کند. این تصمیم گیریها دین و دنیای مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. آیا می توان این تصمیم گیریها را به عده ای سیاسیون بی تقوا و بندباز سپرد و دین را از دخالت برحذر داشت؟ آیا حذف دین از سیاست و اجتماع به معنای مخالفت با اصل دین نیست؟
 
تجدید نظر طلبی ایدئولوژیک باعث انحرافات و کجرویهای اخلاقی و رفتاری در جنبش اصلاح طلبی شده است. جنبش اصلاح طلبی با نظریه اصلاح در دین کار خود را شروع کرد ولی در عمل به بی بند و باری اخلاقی دچار گردید. جنبش سبز شکل استحاله شده و ضد دین همان اصلاح طلبی دهه هفتاد است. سران اصلاح طلب نه فقط کجرویهای اخلاقی را در جنبش سبز تقبیح نمی کنند بلکه با ادعای قرائت رحمانی از دین و تساهل و تسامح سعی در تزدیک کردن خود به عناصر بی دین و ضد دین دارند.
 
سال گذشته در لندن از نزدیک کسانی را که در تظاهرات از جنبش سبز حمایت می کردند مشاهده می کردم. متاسفانه در این تظاهرات چیزی که نایاب بود ادب و منش ایرانی بود. استفاده از کلمات رکیک و پوشش نامناسب حتی در مقایسه با افراد بومی این کشور از مشخصه های شرکت کنندگان این تظاهرات بود. روزی به شوخی به فرد صادقی که هوادار جنبش سبز بود، گفتم شنیدم شایع شده تو هماهنگ کننده این تظاهرات هستی. او که فردی متدین بود بسیار ناراحت شد و گفت اینها همه منافق هستند و دین و ایمان سرشان نمی شود. با این ترفند، او دریافت که آخر و عاقبت هواداری از جنبش سبز همین افراد لاابالی و هتاک در خیابانهای لندن هستند.
 
جریان اصلاح طلبی نه فقط نتوانست اصلاحی را در دین بوجود آورد بلکه بی دینی و عدم تقید به ضروریات دین را در هواداران خود نهادینه ساخت. کشف حجاب بعضی زنان، ترک نماز؛ روزه خواری عمدی در تظاهرات روز قدس، استفاده از ماهواره های آنچنانی، از بین رفتن قبح همکاری و حقوق بگیری از سازمانهای جاسوسی بیگانه برای ضدیت با وطن از ثمرات کشف حجاب اخلاقی و عقیدتی  در جنبش سبز است.
 
با این توصیفات آیا می توان ادعای خط امامی و مسلمان بودن آنها را باور کرد؟
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 9:3 عصر     |     () نظر

 دختر هاشمی: چرا بر پوشاندن همه‌ی ابعاد بدن تاکید می‌کنیم؟!

ختر یکی از مقامات سیاسی کشور در برخی از جلسات دلیل بعضی عقب ماندگی های ایران را کشف و بیان کرده است.

 به گزارش جوان آنلاین، فرد مزبور که خواهرش در جریان حوادث بعد از انتخابات به دلیل تحریک اغتشاشگران برای ساعاتی نیز بازداشت شده بود،اخیرا درجلسه ای به بیان نظرات خود درخصوص پیشرفت و توسعه در ایران و جهان پرداخته و گفته است: کافی است یک نگاهی به دنیا بیندازید،در اروپا و آمریکا در ارتباط بین دختران و پسران محدودیت قائل نشده اند،ب بینید به کجا رسیده اند!. آنها فقط نماز نمی خوانند و مشروب می خورند اما ما چه؟ ما که این ها را انجام نمی دهیم کجائیم؟

وی همچنین در ادامه تفسیر عجیب خود در خصوص حجاب را ارائه داده و گفته است: «گفته می شود اگر روی بدن فرد با یک لایه گل پوشانده شود، خود حجاب به شمار می آید، حالا چرا با این وجود ما این همه بر پوشاندن ابعاد بدن تاکید می کنیم!»

گفتنی است این اظهارات در حالی صورت می گیرد که طی جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخی جریانات سیاسی تاکید ویژه ای بر دین حداقلی و تغییر الگوهای زیست مسلمانی مطرح می کردند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 8:50 عصر     |     () نظر

بد حجاب ، بی حجاب ، معذرت . .

hijab poster 64 big.jpg

 

بدحجاب! بی حجاب! معذرت! معذرت!

من از جانب تمام کسانی که شعار دادند "مرگ بر بدحجاب"   از تو معذرت می خواهم.

من از جانب تمام کسانی که شعار دادند " ملت ما بیدار است، از بدحجاب بیزار است"  از تو معذرت می خواهم.

من از جانب تمام کسانی که فعل تو را از خود تو جدا نکردند، معذرت می خواهم.

من می دانم که تو اگر اهمیت و فلسفه ی حجاب را بدانی، به حجابت از من هم پایبندتر خواهی بود.

من می دانم که اگر ظاهر امروز تو این است، من نیز بسیار مقصرم که اگر من توانسته بودم منطق و احساسم را راجع به حجاب به تو منتقل کنم، ظاهر امروز تو این نبود.

من می دانم که اگر در فرهنگ سالمی که حکم اکسیژن را دارد، نفس کشیده بودی، ریه های عفافت غبار نمی گرفت.

من می دانم که اگر عمق نقشه ها و اهداف دشمن و تلاش شبانه روزی شان را برای تاراج حیا می دانستی، مشتی محکم بر دهانشان می کوبیدی.

من می دانم که در عمق دورنت خدا را دوست می داری، فاطمه ی زهرا(س) را دوست می داری، برای امام حسین(ع) اشک می ریزی و اگر ندای حق درست به تو برسد، هیچ گاه رضایت آن ها را با هیچ چیز دیگر در دنیا عوض نمی کنی.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط انقلابی 89/10/15:: 8:47 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >